Avatar billede dennismeng Nybegynder
03. maj 2004 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Det tager ca. 3 mins at logge på Domain Controller fra en XP klie

Hej,

Jeg var ude for et HDD crash i weekenden, hvorfor jeg smed en ny disk i, og installerede min test domain controller igen.
Den er installeret med Windows 2003 server.

Klienten der kører XP, var meldt ind i det tidligere domain, som kørte 2000.
Nu er klienten oprettet på det nye domain istedet, men når en bruger logger på, tager det ca. 3 mins. hvor den blot står med "Applying computer settings" ....

Hvad hulen kan være årsagen til dette?
Inden det nye domain, spillede det max :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 16:46 #1
Du skal konfigurere din dns http://www.serverguider.dk/VisArtikel.aspx?id=78.
Så går du i dhcp - scope options og registrerer din dns server med ip.
Se også under dhcp - dns om den opdaterer klienter. Nu burde det virke - du kjan evt. fejlfinde ved at skrive dns ipadressen på klienten under tcp-dns.
Avatar billede dennismeng Nybegynder
03. maj 2004 - 16:57 #2
For katten ja, det er sguda rigtigt!
Jeg har glemt alt om DNS konfigurationen i forvirringen - tak for det!! :-)
Må jeg hellere lige lave....
Avatar billede dennismeng Nybegynder
03. maj 2004 - 18:00 #3
Vil du have nogle point?
Så må du lige lave et "svar" :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 18:02 #4
jeps