Avatar billede sebastiane Nybegynder
03. maj 2004 - 01:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Installer uden cd-rom

Jeg har en bærbar computer, hvor cd-romdrevet er gået i stykker.

Computeren kører Windows 98. Da jeg jo ikke kan installere Windows via cd-rom, har jeg partitioneret harddisken og har fast Win98-mappen liggende på d-drevet, så jeg altid kan reinstallere Windows 98 på c-drevet, hvis det skulle være nødvendigt (og pege på Win98, når der skal installeres nye filer, der skal bruge Win98).

Som erstatning for cd-romdrevet, der er i stykker har jeg en USB-cdrom.

Nu vil jeg gerne opgradere til Windows 2000.

Jeg kører Windows 2000-installations-cd'en fra USB-cdrom, og begynder at installere "ovenpå" Windows 98.

Det går fint det første stykke af vejen, men på et tidspunkt bliver jeg bedt om at sætte Windows 2000-installations-cd'en i cd-romdrevet.

Der sidder den jo allerede!

Men installationsprogrammet vil åbenbart ikke acceptere USB-cdrom'en, og jeg kan ikke komme videre.

Hvad kan man gøre?
Avatar billede oniel Nybegynder
03. maj 2004 - 05:03 #1
Kopier CD-romen til HD - ligesom win 98.
Opret de 4 disketter, som Win2000 kan boote fra.
Peg på din partion med Win2K biblioteket under installationen.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 14:29 #2
Du kan fortsætte ved at placere filerne på harddisken og installere herfra
Kopier filerne til harddisken Start winnt32.exe fra i386 og vælg - opgrade-vælg i første omgang fat32, da du senere kan converte den til ntfs.
Jeg vil dog anbefale dig at lave en ren installation da det giver et bedre og sikrere styresystem. Du gør på samme måde og vælg clean install-advanced options "I want to choose the installation partition during setup"
Avatar billede sebastiane Nybegynder
03. maj 2004 - 23:01 #3
Tak for de kvalificerede bud, som jeg vil forsøge mig med næste gang, jeg prøver at installere Windows 2000 på min bærbare. I første omgang - før jeg skrev hertil - opgav jeg forehavenet og installerede Windows 98, men det varer nok ikke længe, før jeg ikke kan lade være med at prøve 2000 igen - e´fter jeres anvisninger.

Læg et svar, dannyboyd; så deler I pointene.

Tak!
Avatar billede serverservice Praktikant
04. maj 2004 - 12:05 #4
ok
Avatar billede sebastiane Nybegynder
08. maj 2004 - 01:33 #5
Har jeg gjort det rigtigt - det der med at dele pointene ??!!
Avatar billede serverservice Praktikant
08. maj 2004 - 08:31 #6
Ja det er fint