Avatar billede soerenstone Nybegynder
29. april 2004 - 22:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

iPod dock, usb 2.0

Hvis jeg køber en iPod Dock, følger der så kabler med så jeg kan slutte min iPod direkte til min USB2.0 via dockingstationen?

Og er der forskel på om iPod'en tilsluttes vha. USB2.0 eller firewire? (Ud over hastighed) Jeg tænker mest på om iPod'en vil genkendes anderledes i windows? Og kan man bruge Ephpod med USB?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2004 - 22:12 #1
Der følger ikke USB med, det er noget der skal købes ved siden af:
Dock
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/9L5AjYBNjz6e3N0SgSgj5PgRCt5/1.3.0.5.10

USB
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/9L5AjYBNjz6e3N0SgSgj5PgRCt5/1.3.0.5.10

jeg bruger selv firewire til min ipod sammen med Ephpod, men jeg tvivler på at den bliver fundet "anderledes" med USB end med firewire.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2004 - 22:13 #2
http://www.ephpod.com/download.shtml

compatibility: EphPod is compatible with all iPods, either Mac* or Windows formatted, through firewire and usb connectors. EphPod will not work with Windows 3.1, 95, or 98 First Edition.
Avatar billede soerenstone Nybegynder
29. april 2004 - 22:19 #3
Super, så køber jeg bare USB/Firewire kablet. Vil ikke smide 350,- efter en dock når den ikke er noget værd...

Og lige et spørgsmål mere til eksperten: jeg får først min ipod mandag, derfor ved jeg ik om jeg kan "se" den i windows som fx en usb-disk hvor man uden videre kan flytte rundt med filerne. Skal der speciel software til dette? Eller kommer den frem i stifinder automatisk?

Og tak for hjælpen så langt...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2004 - 22:22 #4
min windows 2000 fandt den unden at skulle installere drivere, der kom så et nyt drev hvor jeg kunne overføre data.

musik som skal afspilles på den, skal overføres igennem et program som eks. Ephpod da den omdøber filerne og laver en database over musikken.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2004 - 22:23 #5
jeg bruger docken når den sidder til anlæget (hvilket den gør meget) da det bare er at sætte den i docken også kan den bruges og den står op.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2004 - 22:27 #6
..og den står op i docken så man kan læse hvad der afspilles på afstand ;o)
Avatar billede soerenstone Nybegynder
29. april 2004 - 22:32 #7
Ja det er cool nok! Mange tak for svarene! Jeg giver gerne points...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. maj 2004 - 12:07 #8
;o)
Avatar billede soerenstone Nybegynder
19. juni 2004 - 09:27 #9
Over and out...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. juni 2004 - 09:41 #10
Undskyld jeg lige forstyrre!

http://www.eksperten.dk/priser/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H012365
Interface: FireWire / USB 2.0 -> Følger der så ikke ledning med til begge dele??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juni 2004 - 11:57 #11
Takker for Pointz! ;o)

hvis du trykker på linket til danskdatasalg på edbpriser
http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=1172

"Medfølgende ekstraudstyr:
Dock, fjernbetjening, etui, ørepropformede hovedtelefoner, strømforsyning, dock til FireWire-kabel og FireWire-mellemstik (4 til 6 ben).

Leveres med engelsk manual"
Det samme gælder linket til ABcomputer

og det såkaldet "ekstra udstyr" er det der som standard følger med en iPOD hvis du køber den igennem Apple.dk (det er det udstyr jeg fik med til min)

Den understøtter jo også USB, men det er bare ekstra udstyr der skal til..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juni 2004 - 11:57 #12
Du kan jo også kontakt forhandlerne, og spørge om der følger USB kabel med..