Avatar billede jonas_net Nybegynder
29. april 2004 - 13:36 Der er 4 kommentarer

kontaktform validering

Hej Jeg har en kontaktform som jeg gerne vil ahve lavet noget validering på.. Er der nogen som kan hjælpe?
Valideringen skal være på om felterne er udfyldt. Og om der er @ i mailadressen.
Den mail som bliver sendt til mig via kontakt formen skal også indeholde Ip-nummeret på afsender.
Jeg kender ikke noget til php, så jeg kan ikke selv regne det ud.
Avatar billede Syska Mester
29. april 2004 - 14:02 #1
Så skal du nok tage og smide den hen i opgaver for point eller hvad den nu hedder, hvis du ikke selv kan php
Avatar billede jonas_net Nybegynder
29. april 2004 - 14:07 #2
ok... Altså jeg har lavet hele kontakt formen i php, jeg er bare ikke helt klar over hvordan man påhægter en validering.
Men hvordan flytter jeg spørgsmålet.?
Avatar billede googolplex Novice
29. april 2004 - 16:41 #3
Prøv at læg din kode her, så kigger jeg på det.
Avatar billede jonas_net Nybegynder
03. maj 2004 - 08:35 #4
Her er kontakt siden. Den med formen:

<HTML>
<TITLE></TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="EditPlus">
<META NAME="Author" CONTENT="">
<META NAME="Keywords" CONTENT="">
<META NAME="Description" CONTENT="">
<link href="netvertiser.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</HEAD>
<BODY>
<CENTER>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="menu.js"></script>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="forside.js"></script>
<tr><td class="maintab"><div class="indfe">
<div class='indh'><form action='process.php'><TABLE><TR><TD>
Navn :<input type='text' size='30' value='Dit navn' name="name">
Email :<input type='text' size='30' value='Din email' name="email"><br><br>
Din besked :<br><textarea type='text' rows='10' cols='64' name="text"></textarea><br>

<SELECT name="Toemail">
<OPTION SELECTED VALUE=''>Vælg kontaktperson</OPTION>
<OPTION value='claus@netvertiser.dk' <?php if($_GET['hvem']== "claus") { echo "selected";}?>>Claus Engell</OPTION>
<OPTION value='allan@netvertiser.dk'<?php if($_GET['hvem']== "allan") { echo "selected";}?>>Allan Schou</OPTION>
<OPTION value='th@netvertiser.dk' <?php if($_GET['hvem']== "th") { echo "selected";}?> >Thomas Hartmann</OPTION>
<OPTION value='thomas@netvertiser.dk' <?php if($_GET['hvem']== "thomas") { echo "selected";}?>>Thomas Westergaard</OPTION>
<OPTION value='soren@netvertiser.dk' <?php if($_GET['hvem']== "soren") { echo "selected";}?>>Søren Clausen</OPTION>
<OPTION value='lene@netvertiser.dk' <?php if($_GET['hvem']== "lene") { echo "selected";}?>>Lene Wrist</OPTION>
<OPTION value='alice@netvertiser.dk' <?php if($_GET['hvem']== "alice") { echo "selected";}?>>Alice M. Jensen</OPTION>
<OPTION value='jonas@netvertiser.dk' <?php if($_GET['hvem']== "jonas") { echo "selected";}?>>Jonas Aagreen</OPTION>
<OPTION value='helle@netvertiser.dk' <?php if($_GET['hvem']== "helle") { echo "selected";}?>>Helle Gerner</OPTION>
</SELECT>
<input  type='submit' name='submit' value='Send'></form></TD></TR></TABLE></div>
</div>
</td></tr>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="bottom.js"></script>
</TABLE>
</CENTER>
</BODY>