Avatar billede dk_akj Nybegynder
29. april 2004 - 12:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Køb af varer fra USA men afsendt fra EU

Hej

Hvordan er reglerne ved import af elektronik (PLC'er) fra EU (England)

Firmaet jeg vil købe ved er fra USA men varerne afsendes fra deres afdeling England.

Betaling sker i US$

Se evt dette spørgsmål hvis du vil vide mere om baggrunden for købet >> http://www.eksperten.dk/spm/486256

//akj
Avatar billede danic Nybegynder
29. april 2004 - 15:15 #1
Man betaler told/moms i det land som varen ankommer i, hvis en vare er i transit er ikke nok.
Avatar billede danic Nybegynder
29. april 2004 - 15:17 #2
dvs. England i det her tilfælde hvis de ikke sendes som transit igennem england, men der bliver betalt told/moms i england før de sendes til danmark.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
29. april 2004 - 15:28 #3
Dvs at jeg ikke kommer til at betale mere end de X $ som leverandøren skal have ??

//akj
Avatar billede danic Nybegynder
29. april 2004 - 19:55 #4
ikke hvis leverandøren har betalt told/moms af varen
Avatar billede fxj Juniormester
29. april 2004 - 23:04 #5
Jeg mener du bør sikre dig, at der er betalt told af varen, da den ankom til UK.
Hvis varen er lagt på toldoplag i England, er der ikke betalt told ved ankomsten. De vil derfor ankomme til dig, som en T1-vare, hvorefter du skal sørge for at de bliver indfortoldet i EU. En anden ting er at selv om salgskontoret ligger i England kan varen ligeså nemt ankomme fra et lager i Hong Kong.Den der ved det, er kun leverandøren

1)Hvis du ikke vil spørge firmaet, kan du se prøve at bestille et styk leveret fra England. Så får du vished, når varen ankommer.

2) Du kunne også se salgsbetingelserne. Hvis ikke det er nævnt deri, kan T&S fortælle hvordan de vil reagere overfor dig, når du er i god tro.

3) Du kunne også bede om at varerne leveres DDP (=Delivery Duty Paid). Så er varerne i sælgers risiko indtil de er leveret ved dig. Sælger står indvidere for alle toldomkoster. (Står der DDU = Delivery Duty Unpaid i salgsbetingelserne, ville jeg gå ud fra at de kommer som T1-varer)

Grunden til du spørger, er vel at du har en mistanke om at tolden ikke er betalt ??
Hvis det var et program fra Microsoft(produceret i USA) du købte i UK, ville du måske ikke være i tvivl om, at tolden var betalt.

Hilsen
Flemming