Avatar billede dr-jay Nybegynder
29. april 2004 - 11:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får man adgang til felter i formulardesign?

Hvis man har oprettet en formular på baggrund af en tabel, hvordan får man så adgang til felter fra andre tabeller?

Vi har prøvet at anvende underformularer, og på den måde får flere felter ind i formularen, men det virker som en lidt kompliceret måde at gøre det på.

Ellers har vi måtte oprette en helt ny formular med alle de ønskede felter fra forskellige relaterede tabeller.

Det vi er interesserede i er at kunne ændre den forspørgsel som formularen bygger på. Kan man det? og hvordan gøres det?

VH
Access-novicerne
Mikkel og Jeppe
Avatar billede juks Novice
29. april 2004 - 11:34 #1
du skal lave en forsprøgelse manuelt
hvor du vælge de tabelle/felter du vil bruge i din formular
29. april 2004 - 11:36 #2
Forespørgslen ændres ved at åbne formularen i design, åbne egenskaberne (kontroller, at der står "Formular" i toppen af egenskabsarket) og find den egenskab, som hedder "postkilde". Til højre for egenskaben finder du en lille knap med 3 prikker (...), som åbner forespørgslen.

På den måde kan du tilføje felter fra andre tabeller.

Vær dog opmærksom på at du risikere, at visse felter bliver låst ved denne metode.
Avatar billede dr-jay Nybegynder
29. april 2004 - 11:44 #3
Vi ved godt at vi kan bygge en formular på en forspørgelse eller en tabel. Vi har i dette tilfælde valgt en tabel og er nået langt med at designe og flytte rundt på felter og etiketter. Derfor er vi meget interesseret i at kunne benytte den formular vi allerede har designet, dvs. at vi skal have adgang til flere fleter end dem der ligger i den ene tabel vi har valgt. Men ville meget gerne finde en løsning hvor vi IKKE skal oprette en ny forspøgelse og derefter formular.
VH Mikkel og Jeppe
Avatar billede juks Novice
29. april 2004 - 11:53 #4
sorry har ikke tid til at hjælpe mere...
men ville råde jer til at læse noget mere om acces, inden i går videre ...
Avatar billede dr-jay Nybegynder
29. april 2004 - 12:18 #5
takker for hjælpen :)