Avatar billede lauka Nybegynder
28. april 2004 - 20:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Quicktime movie til MPEG

Hej
Jeg har købt et digitalt kamera (Nikon coolpix 3700) der optager video i "quicktime movie".
Kan man et sted gratis downloade et lille (Modem K56) program der nemt omkonverterer til "MPEG" format så det kan fremvises på Windows medieplayer
Venlig hilsen Lauka
Avatar billede henninga Novice
28. april 2004 - 23:10 #1
TMPGenc kan gøre det. Den kan lave din mov-fil om til mpeg for f.eks. VCD eller DVD.
Hentes her:  http://www.tmpgenc.net/e_main2.html  og fylder 1.8MB

Så er der de større programmer som Media Cleaner XL, MainConcept og CinemaEncoder, men de fylder alle en hel del. Prøv at søge på Tucows.dk  eller  Google.dk.
HenningA
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 07:33 #2
Hvis du bruger TMPGenc, skal du huske dette MOV plugin:
http://www.geocities.com/SiliconValley/4942/QTReader.zip

<klip>
This is a plugin QuickTime reader for
the TMPGEnc mpeg encoder. You just copy this file into
TMPGEnc's folder and you should then be able to read
any QuickTime movie.
</klip>
Avatar billede henninga Novice
29. april 2004 - 19:44 #3
nice Lasse ;o)
Avatar billede lauka Nybegynder
10. juli 2004 - 20:37 #4
h