Avatar billede morlin Nybegynder
26. april 2004 - 21:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket kamera

Hejsa

Jeg står for tiden og skal købe mig et digital kamera, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilket. Jeg har sat mig på to .. enten Olympus Camedia C-50 Zoom eller et HP Photosmart r707. Er der nogen der kan fortælle mig, hvilket der er bedst ??
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. april 2004 - 21:37 #1
Prøv at sammenligner her: http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Det kommer jo helt an på hvad DU lægger vægt på!
Avatar billede morlin Nybegynder
26. april 2004 - 21:47 #2
Jeg skal bare ha et kamera der tager gode billeder, ikke larmer for meget, ligger godt i hånden og hvor man får mest for pengene
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. april 2004 - 21:52 #3
kig på den her side ...jeg kan alligevel ikke vejlede dig.

Kender ikke denne type kameraer, undskyld, men dem jeg kender koster et par kroner mere ...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. april 2004 - 21:58 #4
Kik her: http://www.imaging-resource.com/

Deres reviews er vel dokumenteret.
Avatar billede zhark Nybegynder
26. april 2004 - 22:11 #5
HP er åbenbart endnu ikke kommet med her - hvor det ellers er en mega grundig gennemgang af næste alle digitale kameraer!
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c50.html
For at sige det lidt kort... Olympus hører til i den ABSOLUTTE top, med hensyn til kameraer! På lige fod med nogle andre som - kodan, Canon, Minolta, Nikon - HP har ikke samme erfaring, meeen det er absolut velrenomeret og, helt ærligt så mener jeg du (simpelthen) bør vælge efter design, når du holder dig til sådanne mærker.
De helt væsentlige ting som lens (lysfølsomhed) osv. er bare helt OK - jeg mener så de nævnte "mærkewarer" har det "must" at: Deres software er generelt bedre! De har 100 års erfaring indenfor foto og man skal ikke undervurdere SOFTWAREN i et kamera. Ved et digitalt kamera er det bestemt noget væsentligt!
Olympus har jeg kun hørt absolut ros om. HP --- Jeg er HP fan, men kender ik' deres kameraer :)
Avatar billede Beach Mester
27. april 2004 - 00:35 #6
Har kort kigget på "dyret" og vil anbefale dig at finde et alternativ til dette.
Det kan godt være det er meget billigt, men det jeg straks faldt over var den her:

Funktionerne omfatter:  16 MB indebygget hukommelse

Umiddelbart så ser det altså ud som om at der ikke er mulighed for at installere et ekstra ramkort. Dette vil i sidste ende betyde at du ikke kan have mere end 2-3 billeder i kameraet af gangen i højeste kvalitet, før du skal forbi en computer for at tømme den indbyggede hukommelse. 2-3 billeder i højeste kvalitet (som du altid bør bruge med mindre man er rigtig på røv....) er altså ikke ret meget!

Resten af dine spørgsmål bør du egentlig stille i eksperten / Generelt IT / Foto:
http://www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Foto/

//Beach
Avatar billede morlin Nybegynder
27. april 2004 - 20:20 #7
tak
Avatar billede morlin Nybegynder
03. november 2005 - 15:27 #8
sådan