Avatar billede dr-jay Nybegynder
26. april 2004 - 18:48 Der er 3 kommentarer

Hvordan angiver man en en-til-en relation manuelt

Hej Alle, første gang på Eksperten.

Vi er ved at konstruere en større database til at registrere arkaælogiske fund. Vi har designet et E/R diagram og skrevet en række relationer. Nogle af dem skal eksistere i forholdet en-til-mange og andre i forholdet en-til-en. Men access angiver selv hvilket forhold de skal stå i, og vi kan ikke finde ud af at ændre forholdene.

Hvis nogle kunne hjælpe i dette reletive simple spørgsmål hører vi meget gerne fra Jer. Og vender tilbage med noget af det mere komplicerede.

Venligst
Mikkel og Jeppe
Avatar billede jkrons Professor
26. april 2004 - 19:03 #1
Du kan ikke ændre forholdet. Relationerne optræder afhængt af, hvilke feklter du relaterer til hinanden.

Relaterer du et felt med et unikt indeks (fx, men ikke nødvendigvis primærnøglebn) til et feltet, med et ikke-unikt indeks eller uden indeks, opstår en 1:N relation. Relaterer du to felter, der begge har unikt indeks til hinanden opstår en 1:1 relation. Så for at ændre en relation, skal feltet altså ændres til at have et unikt indeks, eller dette skal fjernes.
Avatar billede dr-jay Nybegynder
27. april 2004 - 11:50 #2
takker, det virkede, da jeg begyndte at ændre nøgler og unikke id'er ændrede relationerne sig også.
Avatar billede dr-jay Nybegynder
14. februar 2007 - 22:18 #3
takker - bedre sent end aldrig