Avatar billede studsgaard Nybegynder
26. april 2004 - 11:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Preformance på Quadro FX 3000

Jeg mangler indput på configuration af Autocad 3D 2002/2004 til et Nvidia Quadro FX 3000.

Hvilke programmer kan man benytte for at for bedre hastighed?

Hvilken drivere er mest optimal at benytte?

Alle input er velkommende. Da dette dyre kort ikke ser ud til at yde specielt godt.

På forhånd tak.

Mvh
Bjørn Larsen
Avatar billede fly3r Nybegynder
27. april 2004 - 18:11 #1
det lyder som et pænt nice kort du har fået dig der!

http://www.hothardware.com/reviews/images/quadrofx3k/d3ddriver.htm

prøv at kigge på det link, og se om der er noget du kan bruge...

som driver ville jeg bruge producentens egen... prøv at kigge her

http://www.nvidia.com/object/certified_winxp

Fly3r
Avatar billede studsgaard Nybegynder
27. april 2004 - 18:21 #2
Vi har prøvet med programmet quadroView og det kører godt.

Lidt yderligere test har vist at maskinen (i autocad) ikke benytter grafikkortet men kun CPUen. Dette er selvom at vi sætter det til hardware acceleret (opengl) i menuen.

Powerdraft til Autocad får programmet til at gå i brædderne og det virker ikke særligt godt.

Nogle der har erfaringer med hvordan man enable'r hardwaren og får det til at virke også.

Mvh,
Bjørn

PS, org. certified drivere fra nvidia er prøvet
Avatar billede fly3r Nybegynder
28. april 2004 - 13:45 #3
har du været inde i BIOS og sætte den til at den skal bruge AGP, og ikke onboard?

ellers er det en mulighed at formatere for at opdatere hardwaren.... det er ikke altid den gør det når man sætter nyt i
Avatar billede studsgaard Nybegynder
14. oktober 2005 - 00:24 #4
Gammel sag. Alternativ driver benyttet og problem afhjulpet
Avatar billede studsgaard Nybegynder
14. oktober 2005 - 00:24 #5
Gammel sag. Alternativ driver benyttet og problem afhjulpet