Avatar billede jstidsen Nybegynder
11. februar 2001 - 08:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indstilling af Outlook Express

Under \"indstillinger\"  kan man begrænse linjelængden i e-mailen. Jeg synes bare ikke det virker. Er det kun hos modtageren af mailen at det kan ses? - Man kan også få en indstilling, der sætter > foran linjerne, når man vil besvare en mail - heller ikke det kan jeg se virkningen af. Hvad kan der gøres? og hvad betyder \"Uuencode\", som man kan vælge i stedet for MIME?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2001 - 09:04 #1
Nogle af de ændringer du nævner må være noget, som er versionbestemt. Jeg har fundet flere ting, i outlookexpress, som selv om man hakker det af til at virke så kan programmet aligevel ikke udføre handlingen. Outlook express er et simpel program af outlook, og spørgsmålet er om det kan kan ændre på måske kun virker i outlook.
Avatar billede jstidsen Nybegynder
11. februar 2001 - 13:17 #2
Ja, det er da meget tænkeligt at ændringerne kun gælder i Outlook, så burde man bare nævne det, så man ikke roder rundt i tingene ! Tak for svaret.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
11. februar 2001 - 21:37 #3
j.s

De funktioner du nævner der virker i outlook express, og for at begå sig i en nyhedsgruppe er man nødt til at ændre på dem, da en del news-klienter ellers ikke kan læse dine indlæg.

Jeg blev så sent som igår gjort opmærksom på, at mine indstillinger var forkerte, hvilket gjorde at der ingen linjmbrydning var, og at andre news-klienter end OE ville have svært ved at læse mine indlæg..(æøå)

F.eks skulle jeg ikke bruge uencode, men mime - ingen - 8 bit

Linjeombrydning bør sættes omkring 65-69 tegn.

Sproget skal være vesteuropæisk ISO

brug RE og ikke SV (5.0 sender med sv, min gamle gjorde, mens 5.5 er sat til re) Cybercity´s News-server understøtter slet ikke brugen af sv mere.

Alle de ting jeg ændrede kan jeg ikke selv se på min skærm, men kan dog se i min header at de er tilføjet. Det er de andre der modtager det, som kan se forskellen..*S*

Så det har stor betydning i ihvertilfælde i news-sektionen hvordan indstilingerne er.

/Mvh.Jean
Avatar billede jstidsen Nybegynder
11. februar 2001 - 22:36 #4
Jeg har nu kun tænkt på afsendelse og læsning af e-mail, da jeg ikke bruger nyhedsgrupper, men jeg går ud fra at forholdet må være nogenlunde det samme for e-mail som for nyhedsgrupper. Jeg skal åbenbart undgå uuencode, bruge MIME og så regne med at modtageren kan se mine valg!
Tak for svaret!