Avatar billede Slettet bruger
21. april 2004 - 22:22 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Valg af Antivirus program

Hej

JEg står og mangler et antivirus program. Det skal bruges på en mindre kontor med 8 workstations og en server.

Jeg vil gerne finde en Antivirus program der skal styres på serveren og så er alle workstations updateret.

Serveren kører med: WIN 2003 Server
Workstations kører: WIN XP

HVad skal jeg vælge?
Hvad er prisen ?
Hvor kan jeg købe det ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. april 2004 - 22:24 #1
http://www.antivirus.dk/
Vi er godt tilfreds hos os men pandaen.
Ring og få et tilbud
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. april 2004 - 22:26 #2
Du får den sat op og den er meget nem at vedligeholde. Der er faktisk ingen.
Vi har ikke haft noget tilfælde af virus endnu og pandaen kører nu på 3. år...
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2004 - 22:30 #3
VI har også haft Panda, men det må være en ældre version, for den kan ikke finde udaf atupdatere clienterne.

Hvordan updatere jeres system ? Gennem login script ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. april 2004 - 22:33 #4
Ja det gør vi. Alle logger på serveren med loginscript og pandaen opdateres dagligt via nettet.
Vi købte licenser for 3 år og der var 25 licenser. Jeg kan ikke huske hvad det kostede...
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2004 - 22:35 #5
Okay, hvilke server benytter i ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. april 2004 - 22:35 #6
small busines server windows 2000
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. april 2004 - 22:36 #7
Workstations er en blanding af win2k og xp
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. april 2004 - 22:37 #8
Men jeg synes du skulle lade spørgsmålet stå åbent lidt endnu, for der er sikkert andre der gerne vil give deres besyv med :O)
De er glade for deres AVprogram
Avatar billede thomasd Nybegynder
21. april 2004 - 23:58 #9
Tja, det kan godt være at Panda virker i mindre netværk.
Men i vores med 250 arbejdstationer og 25 servere virker det helt af h...... til.
Det gik helt galt da vi opdaterede vores Lotus Domino mail til sidste nye version.
Panda påstod hårdnakket at deres software var fuld kombatibelt, men nej.
Ligeledes er supporten fra Lindhardt, langt fra optimalt.
Vi har nu investeret i Symantec og det spiller bare over hele linien, supporten har vi hos Swan Distribution og det bare ok.
Avatar billede thomasd Nybegynder
22. april 2004 - 00:00 #10
Sidst jeg tjekkede havde Panda også ændret prispolitik, så de er vist ikke så billige som de har været.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2004 - 10:12 #11
thomasd: Hvordan foregår updatering af klienterne ?? Gennem login script lige som panda ?
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. april 2004 - 05:01 #12
Pudsigt nok er der aldrig nogen der tænker på et antispy men kun virus. Jeg har netop besøgt en lille virksomhed hvor halvdelen af medarbejderne er fastlåst til en bestemt startside About:Blank. Det kommer nok. Danmark skal bare vågne op. Vi er jo altid lidt bagefter herhjemme *G* Håber denne lille sidebemærkning var ok.
Avatar billede thomasd Nybegynder
23. april 2004 - 07:55 #13
Symantec opdaterer primært via en managment server du sætter op, det kan både være en arbejdsstation eller en rigtig server du sætter op til at køre Intelligent Update og Live Update, den skubber så opdateringerne ud til clienterne, lige så snart der er nogle ændringer.
Panda opdaterer kun via login, så det kræver at du logger af og på PC'erne.
Den Symantec pakke vi har investeret i hedder Symantec Client Security 1.1, den indeholder Antivirus, Personlig Firewall og Intrusion Detection.
Version 2 som kommer inden for de næste 3 uger skulle også indeholde "Antispy" funktion. Så det har de også taget højde for.
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. april 2004 - 08:07 #14
thomasd> Spywarefunktion i Symantec-produkterne lader meget tilbage at ønske efter min mening. Nu skal jeg nok ikke formulere mig for negativt da jeg snart skal sidde i en projektgruppe med de gode symantec-folk ;o)
Avatar billede thomasd Nybegynder
23. april 2004 - 08:14 #15
Det er helt ok, det var som også mere en konstatering af, at der er nogle af antivirus producenterne der begynder at indse, at spyware også er et problem.