Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. april 2004 - 18:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette filer, da de er i brug

Jeg har nogle filer liggende, som jeg vil af med, men hver eneste gang jeg prøver at slette dem, siger den at det kan jeg ikke da de er i brug. Også når jeg lige har genstartet....

Hvordan kommer man af med det l... ???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. april 2004 - 18:37 #1
Prøv i fejlsikret tilstand, eller brug Dr.Delete: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Avatar billede steffansp Nybegynder
21. april 2004 - 18:38 #2
Avatar billede hcma Novice
21. april 2004 - 18:45 #3
eller:  lav et tomt tekstdokument  (f.eks. "slet.txt") og gem det i samme mappe som den fil, der ikke kan slettes.
marker så den "ikke sletbare" fil samt det tomme tekstdokument og tryk på delete
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. april 2004 - 21:51 #4
Den med tekstfilen virkede på en fil der har generet mig længe, men der er stadig problemer... På det ene drev ligger der 3 mapper, der hedder sådan noget som "cf917f853dbd8b0ba00dfbd71e568b77" (sært navn til en mappe), og i dem er der undermapper, som jeg ikke kan gå ind i. Selv om jeg er Administrator og prøver at slå read-only fra, kan jeg ikke slette eller gå ind i mapperne. Derfor kan jeg ikke bruge Dr. Delete, da den åbenbart kun kan pege på en fil, der skal slettes, og ikke en mappe.
Avatar billede hcma Novice
22. april 2004 - 13:22 #5
The Killbox  fra http://download.broadbandmedic.com  som kan slette hele mapper.
Vejledning her:  http://home8.inet.tele.dk/fbj/TheKillBoxBrugsanvisning.htm
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. april 2004 - 17:36 #6
Det virkede heller ikke, hverken direkte, eller ved genstart. Det er fandme nogle sejlivede mapper... Jeg bliver sindssyg !!! Meldingen er nu at mapperne er i brug, eller skrivebeskyttet. De er ikke skrivebeskyttede, når jeg tager properties... Jeg ved ikke hvad der er i mapperne, da der er access denied : (((
Avatar billede steffansp Nybegynder
22. april 2004 - 19:10 #7
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand?? og så slette dem??
Avatar billede hcma Novice
22. april 2004 - 19:23 #8
hvad så dette:
http://www.hcma.dk/fjern_uslettelige_mapper.htm
udover The Killbox står der en anden løsning.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. april 2004 - 21:33 #9
du går simpelthen i dosprompt - skriver rd mappenavn . så skulle de blive slettet. hvis du vil slette undermapper skriver du rd mappenavn /s
Avatar billede hcma Novice
23. april 2004 - 10:37 #10
dannyboyd >> står også i min henvisning 22/04-2004 19:23:03
m v h
hcma
Avatar billede serverservice Praktikant
23. april 2004 - 11:03 #11
->catbody, allright- den havde jeg ikke lige fået læst
Avatar billede serverservice Praktikant
23. april 2004 - 11:11 #12
->catbody jeg kan ikke åbne dit link - hvorfor?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
23. april 2004 - 13:02 #13
Virker heller ikke ... se: http://www.legende.dk/dosvindue.gif
Avatar billede baitianlong Nybegynder
23. april 2004 - 13:19 #14
...og jeg har også prøvet i fejlsikret tilstand med/uden commandopromt
Avatar billede hcma Novice
23. april 2004 - 13:25 #15
der har lige været kabelbrud, men skulle være ok nu.
Avatar billede rasmus78 Nybegynder
24. april 2004 - 15:24 #16
kan du ikke finde "filerne" (programmet) i msconfig (start-kør-msconfig) og så under "start" og fjerne fluebenet ud for programmet, genstart computern, og slet filerne.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. august 2004 - 00:57 #17
Ingen af disse løsninger formåede at slette de tre mapper. De ligger stadig og fester på mit drev. Derfor lukker jeg spørgsmålet.

Men tak for hjælpen til alle her :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. august 2004 - 15:36 #18
Jeg ville prøve at afslutte alle programmer (via Joblisten, CTRL+ALT+DELETE), og derefter prøve på at slette mappen..

Hvis du bruger FAT32, i stedet for NTFS, brug en Windows 98 bootdisk/startdisk, og prøv på at slette mappen..
Enten med DELTREE (som er en del af 98) eller RD..