Avatar billede mark100 Nybegynder
20. april 2004 - 23:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Start på program når computeren starter

Ja spg. er som titlen hvordan gør jeg såden at et program starter op når computeren tænder
Avatar billede donnac Nybegynder
20. april 2004 - 23:07 #1
Hvilket program mener du ?
Avatar billede mark100 Nybegynder
20. april 2004 - 23:09 #2
ligemeget bare hvordan man får er program eller spil til at starte op når computer tænder, ligesom hvis man har msn starter det også automatisk op
Avatar billede x-lars Novice
20. april 2004 - 23:09 #3
Start > Indstillinger > proceslinie og menuen Start

Vælg fanebladet Menuen Start og vælg knappen Tilpas..... Vælg knappen Avanceret.

Åbn gruppen Programmer og deri gruppen Start.

Læg en genvej til det program, som du gerne vil have skal starte i denne folder. Luk vinduet og klik OK resten af vejen ud.

Nu starter dette  program op, hver gang computeren tændes.

Dette passer til Windows XP, men er vist det samme i alle tidligere versioner.
Avatar billede mark100 Nybegynder
20. april 2004 - 23:12 #4
Nu er jeg ikke helt prof. til det, men hvordan ligger jeg en genvej til det deri?
Avatar billede mark100 Nybegynder
20. april 2004 - 23:16 #5
nåå nu tror jeg at jeg ved det.over så lige det her ( Åbn gruppen Programmer og deri gruppen Start. )
Avatar billede x-lars Novice
20. april 2004 - 23:18 #6
Start ude skrivebordet. Højreklik og klik på Ny. Vælg Genvej.

I den dialogboks, der kommer op, skal du enten skrive stien til din exe-fil (programmet) eller vælge Gennemse for at kunne klikke dig frem til den.

Tryk Næste og lav et navn til genvejen. Tryk OK. Når genvejen nu ligger på dit skrivebord, klikke du en enkelt gang på den, så den er markeret. Tryk CTRL + x for at klippe den ud, gå ind i Start-mappen og tryk Ctrl + v for at sætte ind. Så skulle den være der!
Avatar billede mark100 Nybegynder
20. april 2004 - 23:22 #7
ok prøver lige
Avatar billede tumben Novice
20. april 2004 - 23:27 #8
som x-lars siger..eller du går i programmer højreklikker på det program du vil have til at starte....og opretter så en genvej.....som du TRÆKKER op i startup, og slipper den der...så starter det næste gang du tænder maskinen
Avatar billede mark100 Nybegynder
20. april 2004 - 23:27 #9
Hør her x-lars kunne ikke lige få det til at virke, men prøver igen imorgen når jeg kommer hjem fra skole ;)
jeg tror ikke der er noget galt med det du har sagr jeg er nok bare lidt træt :P
Avatar billede mark100 Nybegynder
20. april 2004 - 23:28 #10
jeg prøver imorgen bare rolig ska nok få det til at virke. :)

Godnat :)
Avatar billede x-lars Novice
20. april 2004 - 23:33 #11
Nat! §;-D
Avatar billede mark100 Nybegynder
21. april 2004 - 15:51 #12
X-lars laver du det ikke lige til et svar? eller vil du ikke have point?
Avatar billede x-lars Novice
21. april 2004 - 15:54 #13
Et svar §;-D

Jeg plejer først at svare, når jeg ved det virker. Det er ikke pointene, der er vigtige for mig.
Avatar billede mark100 Nybegynder
21. april 2004 - 15:56 #14
;)