Avatar billede apo Praktikant
19. april 2004 - 20:55 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Langsomt internet = virus/spyware?

Hej,

De sidste 5-6 dage er min netforbindelse begyndt at køre langsomt. Dette bevirker at grafikken på websites er længere tid om at loade, end normalt. Jeg har har kørt Norton Antivirus og Ad-Aware - Norton fandt intet og Ad-Aware har blot fundet det "sædvanlige" skrald - som jeg naturligvis har arkiveret lodret.

Den langsomme hastighed undrer mig, da jeg kører med TDC ADSL/Bredbånd (512kbit), som hidtil har kørt upåklageligt. Hastigheden svinger i perioder, da den nogle gange kører som normalt, men pludselig går hen og bliver langsom.

Kan det være virus eller har jeg spyware som ligger og sluger båndbredde - Eller endnu værre... En hacker måske?

Apo
Avatar billede m_187 Nybegynder
19. april 2004 - 20:59 #1
Hmmm... Hvilken udbyder har du?
Det kan måske være de har problemer af en eller anden art?

Ellers findes der et program som hedder Sniffer Pro (der er sikkert også andre), som kan vise dig alle de forbindelser din computer laver... Så kan du se om der er forbindelser der ikke burge være der.
Jeg mener du kan finde programmet på www.download.com
Avatar billede apo Praktikant
19. april 2004 - 21:09 #2
m_187 >> Jeg har TDC Bredbånd. Så vidt jeg ved skulle de være meget sikre og stabile (men det er jo relativt i vore dage :-/ )

Sniffer Pro - Er det spywarefrit (jeg har hørt at mange freeware programmer indeholder spyware som "tak" for at programmet er gratis/freeware/shareware)?
Avatar billede m_187 Nybegynder
19. april 2004 - 21:14 #3
Tja... Jeg har ikke lagt mærke til noget. Kender flere der bruger det, og de har heller ikke beklaget sig.
Hvis der skulle være det, hvilket jeg ikke tror, så rens ud med adaware.

Det er måske en god ide at ringe til tdc og høre om der skulle være nedsat hastighed i dit område... Hvis du ikke finder noget mistænkeligt med Sniffer, så skulle du måske overveje at få en tekniker fra tdc ud.

Har du testet din net hastighed?
Avatar billede apo Praktikant
19. april 2004 - 21:20 #4
Nej, jeg har ikke testet hastigheden. Hvordan/hvor gør jeg egentlig det?
Avatar billede m_187 Nybegynder
19. april 2004 - 21:25 #5
Du skal bruge et program til det.
Det er længe siden jeg selv har gjort det, og kan kan ikk huske hvilket program det var med.
Men her er måske noget:
http://download.com.com/3000-2155-10275954.html?tag=lst-0-11
Det er gratis at prøve...

Igen ved jeg ikke med spyware, så kør adaware... just in case :)
Avatar billede m_187 Nybegynder
19. april 2004 - 21:27 #6
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. april 2004 - 07:36 #7
Et par tips til at optimere farten på nettet,
1. skriv i kommandoprompt: ipconfig /flushdns
2. Åbn regedit og slet den nøgle her:D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF
den kan være flere steder i regdb, så søg indtil der ikke er flere.
Den er et levn fra fortiden;) planlagte opgaver- IE har ingen planlagte opgaver på nettet!
Giv lyd, hvis det begynder at hjælpe;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. april 2004 - 08:06 #8
Du kan jo også prøve at følge denne anvisning her, for at få tjekket for spyware mm. http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Avatar billede apo Praktikant
20. april 2004 - 19:32 #9
Hmm... Underligt? Nu lader det til at problemet er løst.

Jeg slettede alle mine cookies og klikkede på 'Ryd oversigten' i IE under 'Generelt' i Internetindstillinger, genstartede pc'eren og vupti... Hastigheden er normal (This house is cleared :D - Or is it?)

Er der nogen der har en idé om hvad årsagen til problemet er, og hvis, om det kommer igen?

Apo
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. april 2004 - 19:37 #10
Ja, hent det program her:http://www.privacyeraser.com/free-internet-eraser.htm
Det kan indstilles til at køre når du bestemmer det.  Årsagen var midlertidige internet filer og cookies- der var for mange:)
Avatar billede apo Praktikant
22. april 2004 - 18:04 #11
Nå, netforbindelsen fungerer stadig fint, så der er vel ikke mere i det :-)

m_187 og magictouch >> Læg et svar hver, så er der points - Disse gives ikke for en løsning på mit problem (da jeg selv opklarede mysteriet), men da I kom med nogle fif jeg godt kan bruge i andre sammenhænge, synes jeg at det fortjener lidt points.

Apo
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. april 2004 - 18:07 #12
Takker, du får lige lidt mere til at tune med:)http://www.windowsxpatoz.com/cgi-bin/network/index.cgi
Avatar billede m_187 Nybegynder
22. april 2004 - 20:53 #13
Takker
Avatar billede m_187 Nybegynder
22. april 2004 - 20:53 #14
Ups... hehe
Avatar billede apo Praktikant
24. april 2004 - 11:16 #15
Værsågod, og tak for indsatsen...

// Lukker

Apo