Avatar billede maengho Nybegynder
19. april 2004 - 14:43 Der er 17 kommentarer

Ekstern harddisk usb 2.0, kan ikke formatere(winxp)

Hej eksperter

Jeg har købt en adapter tilsluttet usb port og sat en 40gb Maxtor harddisk i. Når jeg sætter usb stikket i finder den umiddelbart hadisken, men jeg kan ikke få adgang til den. Når jeg opretter en partion NTFS under administrer med et drev og den forsøger at formaterer disken skriver den "formateringen blev ikke udført" kigger jeg i stifinder og klikker på E: som jeg valgte som drev siger den at disken ikke er formateret og jeg siger ja til formatering og fejlen kommer igen.
Det skal siges at der på disken ligger en winxp jeg har brugt i en anden PC.
Det er ret belastende for jeg mangler plads på min primære hardisk så jeg giver max point for god hjælp.
Mvh Søren
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2004 - 14:47 #1
Er du sikker på at din disk virker ? - lyder som om der er fejl på den.
Avatar billede far_mand Nybegynder
19. april 2004 - 14:47 #2
er det en ny disk du har lagt i?..

Hvis ja, så skal du ind og formatere disken først, og du skal nok også bytte om på de der jumbers som sidder bag på disken..
Så vidt jeg husker, så skal du bare fjerne den jumber, som ikke sidder fast..
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2004 - 14:47 #3
prøv at tilslutte den et IDE kabel, og se om du kan formatere den.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2004 - 14:48 #4
far_mand >>

er det en ny disk du har lagt i?.. <---  Det skal siges at der på disken ligger en winxp jeg har brugt i en anden PC.
Avatar billede far_mand Nybegynder
19. april 2004 - 14:49 #5
hÅv :D

så prøv og sæt den til master, og hvis ikk det virker, så prøv slave..
Avatar billede maengho Nybegynder
19. april 2004 - 15:00 #6
Jeg tænkte lidt på om det kunne have noget med jumpers at gøre men ved intet om det.
der sidder en på men hvor skal jeg prøve at sætte den? skal der sidde 2 på osv? Kan man evt. finde noget vejl. på nettet vedr. jumpers?
Der skulle ikke være fejl på da disken har kørt i en anden PC og der ligger som sagt winxp på disken.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. april 2004 - 15:13 #7
Avatar billede far_mand Nybegynder
19. april 2004 - 15:16 #8
Kig, hvad den st&aring;r p&aring; nu, hvis den er p&aring; master, s&aring; s&aelig;t den til slave, og hvis den er p&aring; master s&aelig;tter du den p&aring; slave.., se den manual cp1 sendte..
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. april 2004 - 15:21 #9
far_mand> hvafor et slags keyboard har du*looooooooooool*
Avatar billede far_mand Nybegynder
19. april 2004 - 15:22 #10
et ganske alm. et :D veed ikke lge hvad der er galt.. det fucker lidt engang imellem.. :(
Avatar billede far_mand Nybegynder
19. april 2004 - 15:24 #11
UREGLEVANDT:                                                  *Suk, hvorfor stinker jeg s&aring; meget at jeg alrig f&aring;r karma :(* :P eh.. lol :D
Avatar billede far_mand Nybegynder
19. april 2004 - 15:52 #12
undskyld
Avatar billede maengho Nybegynder
19. april 2004 - 16:18 #13
Ski godt det var de jumpers satte en mere på og nu virker det sgu, tak skal i ha!
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. april 2004 - 16:34 #14
hvor herligt ;) jeg lægger et svar :O)
Avatar billede far_mand Nybegynder
19. april 2004 - 16:41 #15
:) Saa jeg kan regne ud at det virker?
Avatar billede maengho Nybegynder
19. april 2004 - 19:18 #16
Det virker perfekt den fik kontakt til hd, super:0)
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. april 2004 - 19:49 #17
for at acceptere et svar skal du markere navnet og trykke på accepter ;)