Avatar billede strikse Nybegynder
19. april 2004 - 08:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navigation til HP Ipaq1940, hvad skal man bruge ?

Hej Jeg har en HP Ipaq 1940 med 64 MB og bluetooth.
Jeg har hørt at den kan bruges til navigation i bilen.
Men hvad skal man bruge for at det kan fungere ?
Har i eventuelt links til hvor man kan købe det, ville det være godt.
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
19. april 2004 - 11:42 #1
De fleste idag vælger TomTom, men X-road er også så småt begyndt at presse lidt på i krogene.
Fordelen ved TT er helt klart grafikken, hvor det foregår i 3D set i fulgeperspektiv.
X-road udmærker sig ved at kunne lave en korridor af en forudvalgt rute. Dette er nyttigt hvis det skal bruges fra f.eks Dk til Spanien, hvorved du vælger på pc'en hjemmefra start og slut destination, dernæst uploades det valgte kortudsnit til PDA'en. Dette fylder selvsagt mindre en hvis de forskellige lande skal indlæses.
TT2 har ikke mulighed for at navigere over grænser, så derfor skal alle de enkelte kort lægges ind i hukkomelsen og dette fylder meget (skal selv en tur til italien om 14 dage - dette fylder næsten 500 Mb!!!!) Men TT3 er lige på trapperne, er lige ved at blive udsendt og der kommer der en pakke der hedder major Roads of Europe, så derved forsvinder fordelen ved X-road.
Det skal lige siges at hvis man køber TT2 lige for tiden, kan man gratis opdatere til TT3 (det koster dog porto fra Holland små 10€)

Ang priser, så kan det næsten ikke betale sig at købe navigation til en eksisterende pda, det er nærmest billigere at købe et komplet sæt i Bilka osv, hvor de heletiden og igen bliver smidt i nakken af folk til omkring 3500 kr.
Navigationspakker kan købes hos
www.pdaland.dk
www.pdashoppen.dk

Et ganske godt dansk forum omkring TomTom er:
www.tomtom-user.dk - kig lidt ind der, og få masse af information omkring TT

Har selv TT2 og dette køre fuldstændig perfekt, og kan kun anbefale dette
Avatar billede strikse Nybegynder
20. april 2004 - 17:33 #2
Tak for svaret, så har jeg noget at gå videre med.

læg et svar og du får dine point  :)
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
20. april 2004 - 17:49 #3
takker