Avatar billede kometen79 Nybegynder
18. april 2004 - 14:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Update template uden at spørge!

Kan man få dreamweaver til at lade være med at spørge om man vil update ændringerne i alle dokumenter når der ændres i et template?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
18. april 2004 - 20:12 #1
Ja - det kan man godt.

Når du har oprettet en folder for dine template, så kan du afkrydse, hvorvidt de enkelte template automatisk skal update dine filer, når du opretter nye filer som bygger på dine template. Men dine templates skal være i en template folder!

:-) karsten_larsen
Avatar billede lars_d Nybegynder
19. april 2004 - 08:24 #2
kometen79 (og karsten_larsen)
Det du kan afkrydse er, om dine filer, bygget på den pågældende template, skal opdateres når templaten gemmes med nyt indhold.

Det er ikke - såvidt jeg kan se i DW MX 2004 - muligt (eller hensigtsmæssigt!!) at få DW til at lade være med at spørge.
Det er da også til enhver tid en ubetinget fordel for dig som designer at have 100 % styr på, hvad DW gør...

:o)
lars_d
Avatar billede kometen79 Nybegynder
22. april 2004 - 16:44 #3
Tak for svaret. det er bare lidt træls når man heletiden skal gøre det. Har du iøvrigt erfaringer med at anvende DW MX 2004 som localhost?
Avatar billede lars_d Nybegynder
22. april 2004 - 22:08 #4
Hej kometen79
Selv tak - og tak for pointene :o)

Mener du i forbindelse med lokal test af dynamiske sites, så er svaret ja.
Jeg laver det meste i PhP med brug af MySQL (og anvender den "gode, gamle" PhPTriad -nu kaldet Sokkit) - og finder egentlig, at DW MX 2004 er et ganske udemærket værktøj til det brug - bl.a. i kraft af de (efterhånden...) mange extensions, der findes.

Jeg har ikke den store erfaring med webapp-udvikling i Asp eller Asp.Net (...er lidt Microsoft-forskrækket...), men jeg kan da forestille mig, at DW IKKE er dårlig der heller.

lars_d