Avatar billede svylbowe Nybegynder
16. april 2004 - 11:21 Der er 1 kommentar

ASP og SSL

Hej,

jeg har lavet en webservice i Java, der kører på en Tomcat-server. Tomcat-serveren benytter en SSL-connector, så browser-klienter, der logger på, skal installere et certifikat for at kunne snakke krypteret med serveren. Det fungerer fint.

Næste skridt er, at jeg vil benytte et ASP-script på en anden webserver som klient. Hvordan gør jeg det? Er det nok blot at kontakte Tomcat-serveren på HTTPS-url'en? Er kommunikationen så krypteret eller skal jeg tage yderligere skridt?

....og i forlængelse af dette: Hvad nu hvis jeg ønsker at udvide sikkerheden med "client authentication"? Jeg kan godt konfigurere Java- og Tomcat-delen til dette, men mht. ASP-delen er jeg helt blank! Hvordan fungerer det?

Hvis der ikke er nogen, der orker at svare fyldestgørende, så er jeg også meget interesserede i relevante links. Det er ikke særlig let at finde noget om ASP i B2B-sammenhæng.
Avatar billede runesoft Nybegynder
04. juni 2004 - 10:51 #1
HTTPS fungerer også vha. ssl selvom det kun er serveren der har et certifikat. Jeg ved tilgengæld ikke hvordan det fungerer fra asp, om asp bruger de root certificater der er installeret i IE eller hvad.

Jeg aner ikke hvordan du får klienten authentikeret...  Måske er der indbygget funktionalitet til det i MS SOAP SDK