Avatar billede desies Nybegynder
15. april 2004 - 17:38 Der er 15 kommentarer

Tastatur laver dobbelttryk

Jeg har et lille problem med mit tastatur. Min ¨¨ tast og ´´ tast laver dobbelttryk. I de eksempler som jeg lige har lavet, har jeg kun trykket på knapperne en gang. Det er kun de 2 taster der er problemer med. Jeg har prøvet et andet tastatur men der var ingen forskel.
Nogen der har en anelse om hvad der kunne være galt??
Avatar billede gil-galad Nybegynder
15. april 2004 - 17:46 #1
det er meningen man skal trykke to gange på knappere, og så kommer der 2 stk. tegn... Hvis man trykker én gang kan man bageefter trykke på fx u-tasten, og så skriver den ü
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
15. april 2004 - 17:46 #2
Prøv lige at ændre dine tastatur-indstillinger:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Tastatur:
Ventetid for gentagelse: Ved prik 2 fra højre (ca. 1/4 inde)...
Gentagelseshastighed: Helt i top ved Hurtig...

Og prøv så at teste de 2 taster igen, hvis det ikke ændrer noget, er det sikkert tastatur-porten/stikket på bundkortet som har lidt problemer...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
15. april 2004 - 17:49 #3
spiffsen -> Det er ikke hans problem... Problemet er, at ét tryk på én af de 2 taster fungerer som 2 tryk... Det vil sige at den laver omlyd på et omlydstegn, og apostrof på en apostrof...

Begge dele er noget som man ikke kan, og derfor vises tegnene 2 gange...

Det svarer sådan set til at du trykker én gang på m-tasten, og så skriver den "mm"...

Problemet er enten software mæssigt eller hardwaremæssigt... Tror mest på at det er software, da det virker usandsynligt at tastatur-porten/stikket skulle være defekt...

S.R.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
15. april 2004 - 17:49 #4
To gange ¨-tasten skal give ¨¨
To gange ´-tasten skal give ´´
Én gang på ¨-tasten skal gøre det muligt at skrive diverse tyske bogstaver fx. ü ö ä
Én gang på ´-tasten skal gøre det muligt at skrive ekstra tryk på bogstaver fx. én fisk, René osv...
Avatar billede gil-galad Nybegynder
15. april 2004 - 17:51 #5
De to knapper er lavet sådan at de SKAL skal skrive to stk. tegn ved to tryk, og ingen ved et tryk...
>>desies - Det er kun ved ´-og ¨tasten det sker, ikke?
Avatar billede desies Nybegynder
15. april 2004 - 20:08 #6
Jo det er kun ved de 2 taster.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
15. april 2004 - 20:08 #7
jamen så er det meningen....
Avatar billede desies Nybegynder
15. april 2004 - 20:52 #8
spiffsen : du misforstå problemet.
Som satanic raven siger laver den ¨¨ ved _ET_ tryk på tasten.
anyways.. jeg har imellemtiden fundet ud af at problem forsvinder hvis jeg skifter til US layout, men det er jo uoptimalt. Jeg har prøvet at slette det danske layout og tilføje det igen, men problemet er der stadig. Nogen der har nogle forslag??
Avatar billede gil-galad Nybegynder
15. april 2004 - 20:55 #9
hmmm så ved jeg det ikke...  :-(
Avatar billede fromsej Praktikant
15. april 2004 - 21:41 #10
Virus, prøv en onlinescan:
http://spywarefri.dk/onlinevark.htm
Tag housecall eller Bitdefender.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. april 2004 - 21:42 #11
Ud af min tågede hukommelse er det en typisk opførsel af blandt andet Bugbear.
Avatar billede desies Nybegynder
15. april 2004 - 21:55 #12
Jeg har haft et antivirus prog kørende siden ruder konge var knægt så virus er udelukket.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
15. april 2004 - 23:50 #13
fromsej -> Kan det evt. være SpyWare eller andet uønsket skrammel???

Nå hvad, det skader vel ikke at tjekke alligevel...

Hent HiJackThis:
http://www.snapfiles.com/download/dlhijackthis.html (installer (ikke til skrivebordet), scan, gem log, og send log'en herind)

(NEDENSTÅENDE ER KUN HVIS DU BRUGER WINXP/2000)
og kør følgende online-scanner FØR du bruger HiJackThis:
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe  (Vælg "Åbn", og ikke "Gem")

Når du har lagt en log herind fra HiJackThis, ser vi hvad vi kan gøre...

S.R.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. april 2004 - 00:00 #14
S.R>>Ja, men det bedste bud er virus, det kan testes lynhurtigt ved at sætte et andet tastatur på maskinen, eller prøve tastaturet på en anden.*S*
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 00:07 #15
Helt ærligt, så tvivler jeg på at det her er hardware fejl... Er det 3. eller 4. spm. jeg ser på 2 dage ang. tastatur fejl... lugter lidt af, som du siger, virus eller en spy-/malware...

S.R.