Avatar billede trim Praktikant
14. april 2004 - 20:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Har du kunderne? Mangler du SE/CVR nummeret?

Sidder du med erhvervskunden som ikke vil betale dig sort under bordet? Er du dygtig indenfor webudvikling dvs. ASP, PHP, HTML osv (eller blot en af tingene). Så har jeg CVR. nummeret. Har mange års erfaring med drift af mindre firma. Jeg laver selv lidt sider for et par erhervskunder. Måske kan vi lave et godt teamwork der kan sparke røv indenfor webudvikling. Alder underordnet. Skriv mail.
Avatar billede heine112 Nybegynder
14. april 2004 - 21:12 #1
kontakt mig lige på heine112@hotmail.com
//Heine112
Avatar billede cygnet Praktikant
15. april 2004 - 09:09 #2
Søger lige præcis en person som dig. Har regningen for nogle tusind kroner jeg skal have sendt ud, men intet SE nummer at tilføje dem, så hvis vi kan finde et samarbejde ville det være perfekt. Nogle af kunderne har bestilt en ydelse de skal betale for år efter år, så forventer et samarbejde der kan forsætte mere end et år. Se www.cygnet.dk for mere info - ellers send mail til ks@cygnet.dk
Avatar billede nse Nybegynder
15. april 2004 - 16:41 #3
Man behøver ikke CVR-nummer for at udstede en faktura, så arbejdet ikke er sort...
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. april 2004 - 17:38 #4
nse >> Næææ... sålænge det er under 50.000 om året - ser heller ikke lige ideen. Måske det er al den bogføring folk vil undgå?
Avatar billede trim Praktikant
15. april 2004 - 19:17 #5
Jeg ved som selvstændig at administrationen nemt er havldelen af arbejdet. Og er du eks. god til at lave hjemmesider, er det ikke ensbetydende med at du er god til administrere bogholderiet bagefter. Men i 2 taler jo åbentbart af mangeårig erfaring så held og lykke med firmaet:-)
Mit tilbud er bare en ide om at samle de forskellige evner under et tag, med mulighed for stadig at være sin egen herre. Mange bække små....
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. april 2004 - 20:41 #6
Har selv ført regnskab for min virksomhed de sidste 4 år, så det med erfaringen har du ret i. Du får det blot til at lyde som om, det kun kan lade sig gøre at fakturere med et cvr-nummer (hvilket jo ikke er korrrekt).

Hvordan udbetaler du så pengene, for at det skal være let? Medmindre du ansætter dem som medarbejdere i din virksomhed, og dermed ordner _alt_ for dem (de får blot en månedsløn svarende til det de sælger minus XX%), forstår jeg ikke helt besparelsen (ellers skal de vel fakturere dig, hvilket giver samme resultat?). Har kun én ansat (deltid) og det kan til tider være et rent helvede, selvom de kalder det "letløn" hos Told & Skat :D
Avatar billede trim Praktikant
15. april 2004 - 20:59 #7
Ja jeg havde faktisk tænkt mig at lønne dem så de kan få deres fortjeneste ud fra deres arbejde. Og ja jeg har haft medarbejdere i mange år så jeg ved hvad jeg har med at gøre. Dog ikke edb relateret, men har 2 firmaer, hvor det ene laver lidt hobby www sider og det andet beskæftiger sig med noget helt andet. Men som du sikkert ved er der mange der er gode til at lave hjemmesider, de har måske 3-10 kunder de plejer. Og var det mig (med min viden) så startede jeg ikke maskineriet op, dvs lod mig registrere, da der er så ufattelig meget adm. forbundet derved, og diciplin ydermere, hvad gælder indberetninger, moms regnskab, betalinger, revision osv..
Jeg vil sågar fraråde at starte virksomhed medmindre man virkelig har es'et i ærmet for administrationen, kan være demotiverende og altopædende.
Kan vi derimod samle nogle stykker, skille fårene fra bukkene, oparbejde et genialt koncept, have god mulighed for spredning af vores fælles viden osv. Er der jo måske en dag et godt fundament for noget der kunne rykke, når alle er klar på det.
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. april 2004 - 22:05 #8
>Ja jeg havde faktisk tænkt mig at lønne dem
>så de kan få deres fortjeneste ud fra deres arbejde.

Kan ikke helt forstå, om du mener at du vil udbetale pengene som løn?

>oparbejde et genialt koncept

Lyder som en interessant ide. Det er ikke uden potentiale :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. april 2004 - 22:07 #9
>Kan ikke helt forstå, om du mener at du vil udbetale pengene som løn?
Slet den - jeg læste lige indlægget én gang til.
Avatar billede trim Praktikant
15. april 2004 - 23:23 #10
:-)
Avatar billede nse Nybegynder
17. april 2004 - 20:45 #11
Tja, men spørgsmålet i sidste ende er jo, hvor meget du vil tage dig betalt for det, og så svært er det altså heller ikke at fører et regnskab i et enkelmandsfirma med 5-10 kunder.
Avatar billede ALS Praktikant
19. april 2004 - 01:14 #12
trim >> Er du sikker på at du har tænk dette her hel igennem?

Hvis du udbetaler løn til programmørerne, er du arbejdsgiver og skal således tilbageholde A-skat, ATP/AUD og hvad det eller heder, udbetale feriepenge og sygedagpenge når medarbejderen er syg.

Det er ikke helt let at være "mellemmand". Det er egentligt det du prøver på at være.
Alternativet er at Programmørerne er "leverandører" til dig eller medejere af dit firma, men så er de lige vidt mht. til besværet med faktura/regnskab mv.
Avatar billede trim Praktikant
19. april 2004 - 13:14 #13
Kære ib-rene-cairo
Hvis du læser hvad jeg skriver tilbage på folks spørgsmål, kan du med garanti se at jeg har to firmaer på nuværende tidspunkt, det ene hvor jeg laver sider til firmaer, det andet en helt andet branche, hvor jeg har medarbejdere ansat og har haft det i 10 år. Så ergo jeg er fuldt ud bevist om mit tilbud. Og nej jeg skal ikke udbetale sygedagpenge til en løsarbejder. Og ATP kræver at medarbejderen er ansat mere end 39 timer om måneden. Sådan er det. Så hvis du har yderligere spørgsmål til drift af firma er du velkommen igen.
Avatar billede ALS Praktikant
19. april 2004 - 13:21 #14
trim >> Det var venlig information om en helt del faldgrupper, der skal overvejes. Hvis du har styr på dem alle er det jo helt fint.
Avatar billede coolstar Nybegynder
13. juni 2004 - 06:26 #15
Jeg er også interesseret, kontakt mig på thomas@codevision.dk eller se mit website www.Codevision.dk/new/ og cv www.codevision.dk/new/cv.asp
Avatar billede sukos Juniormester
13. juni 2004 - 08:02 #16
Umiddelbart ville jeg nu fraråde nogen at arbejde på den måde.
Det er deres egen kunder, som de selv skal "passe og pleje", så hvorfor begynde at blande andre ind i dem?

Ydermere, så er der jo den grænse, (er det 50.000?), som man kan tjene uden at man behøver at moms-registrere sig.
Og ens kunder kan jo sagtens bruge en sådan regning/kvittering i deres regnskab!

Og når/hvis det så er tid for at blive momsregistreret, og man ikke selv synes at man kan overskue regnskabet, så hyr enten et regnskabsfirma, (der er mange små som ikke er dyre), eller søg et kontorfællesskab, hvor en eller flere laver regnskab, tager tlf. m.m.
En decideret revisor, er kun nødvendig lige inden regnskab skal aflevers til told og skat.

Og trim, du vil jo ikke gøre det gratis? Og kan jo heller ikke gøre det gratis. (medmindre du har "sorte skumle tanker")

Mit råd til alle:

LAD VÆRE MED AT HOPPE PÅ VOGNEN

Det kan kun komme til at koste jer penge!
Avatar billede trim Praktikant
23. september 2010 - 20:12 #17
svar. Gode intentioner misfortolkes alt for ofte:-)