Avatar billede new-b Nybegynder
13. april 2004 - 23:30 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Virus program søges

Hej
Jeg leder efter et virus program og leder ledt i mørke. Jeg har en maskine som har (sikkert) en røvfuld masse vira, så skaden er sket. Så jeg skal have købt et program som både fjerner eksisterende vira, og holder vira ude efter rensning.
Kan Norton for eksempel rydde op eller skal man absolut formatere?
Vh. Martin
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. april 2004 - 23:34 #1
om du skal rydde op er et godt spørgsmål

start  med at hente stinger - det kan være på en diskette

og hent  avast home gratis til fremtidig beskyttelse
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. april 2004 - 23:38 #2
jeg plejer at gøre følgende (alt efter hvor slemt det er gået til)

køre stinger (et standalone tool)
derefter AVG Free fordi man kan downloade de nyeste signaturfiler til en anden pc og så kopiere dem over med USBdisk eller CD
derefter panda online scan (www.antivirus.dk)
og derefter hele turen med adaware, cwschredder, hijackthis mm
og til sidste evt geninstallere windows
og så alle de små ting
.... så altså: det er meget enklere at formattere, men nogle gange er der så mange små ting at det er uoverskueligt
Avatar billede arlet Juniormester
14. april 2004 - 09:30 #3
Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet.
Så absolut "meget for pengene"

http://www.arlet.dk/freewareantivirusprogrammer.htm

Jeg bruger selv Avast og jeg har ikke fortrudt at jeg smed norton ud..

Avast skal nok få fjerner dine vira og holde dig virus fri derefter..
Avatar billede arlet Juniormester
14. april 2004 - 09:31 #4
Og for at holde dig spywarefri har jeg lavet en lille pakke: www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede s_f Nybegynder
14. april 2004 - 11:24 #5
Hvis du gerne vil betele for en god virus scanner, har www.spywarefri.dk Norman antivirus til små 200 kr, med et års licens. en rigtig god scanner!

Vh Steffen
Avatar billede brummelum Nybegynder
14. april 2004 - 13:32 #6
Avatar billede nummer8 Nybegynder
14. april 2004 - 14:32 #7
www.grisoft.com
Et freeware (for privatpersoner) antivirus program på højde med betalings programmerne
Avatar billede new-b Nybegynder
14. april 2004 - 17:41 #8
tak skal i have mrmox ... smider du ikke et svar, du skal da have points...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
15. april 2004 - 16:11 #9
jo da, meget gerne :-) svar.