Avatar billede moonchild Nybegynder
12. april 2004 - 23:07 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Flytte mit C drev?

Hey venner.

Jeg har lige købt mig en ny harddisk i stedet for min gamle.
Problemet er at jeg gerne vil overføre ALT fra C drevet (den gamle) til den nye, da den gamle er VILDT langsom. Og jeg vil helst undgå at skulle gen-installere windows 2000.

- Derfor spørger jeg jer hvordan jeg kopiere windows biblioteket og alt det andet over på den nye harddisk så jeg kan boote fra den!?!

Og nej, jeg kan ikke bare sige kopier, da den så fortæller mig at jeg har en delings fejl, da en eller flere af filerne er i brug.

HELP!
- David
Avatar billede x-masman Nybegynder
12. april 2004 - 23:09 #1
du skal tage et image af harddisken.
Avatar billede x-masman Nybegynder
12. april 2004 - 23:11 #2
Det kan du med Norton Ghost 2003
Avatar billede moonchild Nybegynder
12. april 2004 - 23:12 #3
Et image? Okay... Hvilket program vil du/i anbefale?
Avatar billede moonchild Nybegynder
12. april 2004 - 23:12 #4
Okay... Vil lige prøve at se om det virker! :)
Avatar billede bernie Nybegynder
12. april 2004 - 23:13 #5
tror den bedste ide vil være at opdele din nye harddisk i 2 (eller flere) så der er 1 partition på 3.5gb/5gb og en på resten men hvis du først har de 2 harddiske i (den med win200 til master og den nye hd til slave) så kan du med partition magic lavet 2 partitioner (NTFS) hvor du bare kopir det du skal gemme over i partition 2 og installer windows 2000 på partition 1

http://www.powerquest.com/
Avatar billede x-masman Nybegynder
12. april 2004 - 23:15 #6
@ bernie

Ja, men det skaber en del problemer.

1. han gider ikke at geninstallere
2. Så får han ikke alt med der ligger i reg. databasen og dermed vil word og andre programmer heller ikke virke uden genistallation.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. april 2004 - 23:18 #7
hvis det var mig...

ville jeg tage den gamle hd fra, installere win på den nye, og blot tage de ting der var vigtige, og ellers ha´ en backup..!
programmer... find registenringsfilen..og klik på den, geninstller frek. word, på samme destination.!
blot et bud..O)
Avatar billede moonchild Nybegynder
12. april 2004 - 23:21 #8
Hmmm Jeg tror jeg vil starte med at tage et image, og se om det kan løse problemet... Hvis ikke må jeg overveje andre muligheder!
Avatar billede besoft Nybegynder
12. april 2004 - 23:31 #9
Kan det ikke tænkes at den gamle er VILDT langsom af andre årsager en selve disken, som fx at 2000 er lidt for 'overbelastet' (for meget skrammel indtalleret).

Tag tyren ved hornene og geninstallér. Det er i hvert fald den 'rigtige' måde at gøre det på, og så ved du, at en gammel installation i hvert fald ikke sløver systemet ned.
Avatar billede x-masman Nybegynder
12. april 2004 - 23:41 #10
Er egentlig enig. Men det kræver en del tid og arbejde, men det er den helt rigtige måde. Specielt hvis du skifter disk for at undgå langsomhed (?). Men som sagt giver det overstående problemer.
Avatar billede moonchild Nybegynder
13. april 2004 - 00:08 #11
lol I har helt ret... Den rigtige ting ville selvfølgelig være at geninstallere styre systemet, men jeg har ikke tiden til at gøre det! ;) (ja jeg er doven!)

Men... Nu har jeg lavet en kopi af drevet, men jeg kan ikke sætte det til boot drevet da min bios ikke kan se den nye partision. Det må have noget at gøre med at det er en SATA harddisk, som min bios ikke kan se... Hvad kan jeg gøre ved det? :)
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. april 2004 - 17:36 #12
Har du sat jumperne til master?
Avatar billede moonchild Nybegynder
13. april 2004 - 18:53 #13
Nå... Langt om længe er jeg krøbet til korset og indset at jeg nok ikke kan slippe af sted med at flytte mit c drev... Så næste gang jeg får tid til det, installere jeg windows ingen.

Giv mig et svar alle sammen, så kan i får i en del af pointne.
- David
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. april 2004 - 18:56 #14
svar
Avatar billede besoft Nybegynder
13. april 2004 - 19:16 #15
svar
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. april 2004 - 19:16 #16
ok..O)
Avatar billede moonchild Nybegynder
14. april 2004 - 21:46 #17
Tak alle sammen!