Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 19:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Harddisk er væk

Nu har jeg virkeligt lavet l... på min computer. Aktiverede et eller andet program der medførte at commandoen "Kan ikke finde NTLDR. Indsæt en anden diskette" kommer frem når jeg starter computeren. Har muligheden for at geninstallere på dette drev, men får så at vide at hele drevet skal formateres. Det vil jeg ikke da der er meget data på drevet jeg ikke vil tabe.

Installerede så min win XP på et andet drev der nu virker. Problemet er så at jeg ikke kan finde noget på det første drev. Kan godt finde drevet i Bios, men får at vide at det ikke er formateret. Kan jeg redde dette drev uden at formatere det? Hvordan?
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 19:24 #1
Skal lige nævnes jeg tror jeg har aktiveret et eller andet program der ændrede boot (et eller andet) til win 98.
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. april 2004 - 19:31 #2
Måske skal vi lige starte med at finde ud af, hvad du har lavet.

Hvilket program har du benyttet? Hvilken funktion benyttede du?
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 19:35 #3
øjeblik.. skal lige se om jeg kan finde det igen.
Avatar billede new4354683438763 Nybegynder
12. april 2004 - 19:42 #4
vis dit xp er i stykker kan du boot en 3,11 doss og installere windows i gennem 3,11 ellers ved jeg ikke hvad din pc fejler.
(du kan boot i gennem bios ved boot on flopy)
du kan og så have sat et andet drev til at boot'e

\Anders\
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 19:42 #5
Havde en startup diskette til windows med forskellige funktioner. Valgte en opstart der hed "Boot windows 98(ver 4.10.222) fra cd-rom.
Kom så til en DOS promt hvor jeg (meget dumt) aktiverede bootw98.com. og så gik alt galt.
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 19:43 #6
Har allerede intalleret Windows XP på min andre hard disk, men vil meget gerne ha kontakt til den anden, uden at formatere den.
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 19:58 #7
Tror det jeg søger er en måde at genskabe min bootsektor eller et eller andet program der gør jeg kan finde data og flytte dem over til min anden harddisk hvorefter jeg selvfølgeligt bare formaterer skidtet. Har kigget rundt på eksperten men har ikke fundet noget mine kunskaber kan bruge til noget.
Avatar billede peet-49 Novice
12. april 2004 - 20:16 #8
Boot op på XPèn, i det første billede trykker du på R, så skriver du chkdsk og trykker på enter.
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 20:20 #9
mener du den harddisk der ikke fungerer, fungerer eller CD-rommen??
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 20:34 #10
Stadigt intet. Kan ikke få kontakt med disken. Win XP vil kun formatere den. Står der er 0 bytes derpå (skulle være 120 GB).
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 22:13 #11
Der må da være nogen der kan hjælpe!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
12. april 2004 - 22:27 #12
12/04-2004 20:16:46 Følg den vejledning, men skriv fixboot i stedet for chkdsk.
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 22:30 #13
forklar nærmere. skal jeg starte den xp der fungerer eller gøre den beskadige harddisk til master og boote fra den. eller skal jeg bruge CD-rommen. Er ikke så forbandet erfaren med dette og har brug for idiotsikker vejledning.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. april 2004 - 22:38 #14
Sæt den dårlige disk som master, boot så op på CDrommen og klik på repair når den mulighed kommer frem.
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 22:40 #15
det prøver jeg. vender tilbage.
Avatar billede donnie Nybegynder
12. april 2004 - 23:00 #16
Fromsej.. Du er et geni (eller så er det bare mig der er en komplet idiot). Skriv et svar så får du lige nogle points.

GRAZZZIIIEEEEEE!!!!!!!!!!!1
Avatar billede fromsej Praktikant
12. april 2004 - 23:15 #17
Nu vil jeg jo nødig kalde dig idiot, så jeg må helt tydeligt være et geni. (o;
Nå seriøst, godt det lykkedes for dig.