Avatar billede psoriasis Nybegynder
11. april 2004 - 21:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Usynlige objekter ved pan/zoom?

Hej,

For noget tid siden er jeg vist kommet til at trykke på et shortcut uden at vide det. I hvert fald er jeg løbet ind i et rimelig irriterende problem.
Ser I, når jeg vil panne/zoome i min perspective-viewport bliver scenens objekter usynlige, og man kan kun se deres bounding-boxe.
Dette er genstand for megen irritation, så hvis der var en af Jer der var løbet ind i et lignende problem, eller bare havde en løsning, ville det være jätte bra.

Spørg endelig hvis jeg skal forklare mere.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
11. april 2004 - 21:57 #1
(Det kan også lige nævnes at problemet faktisk også opstår når jeg vil rotere min viewport.)
Avatar billede osborne Nybegynder
11. april 2004 - 22:42 #2
Hvis du med usyling mener at der kun er en streg-tegning-udgave af objekterne så har du sikkert kommet til at trykke på o (Adaptive Degradation Toggle) .. Du skal blot trykke på o for at få det tilbage til normalt igen. Er god hvis det er meget tunge objekter du arbejder med, da det så kan rotrere lidt nemmere.

En anden klasiker som jeg tror alle Max brugere har lavet på et tidspunkt er at komme til at trykke på x. Så vil gizomoen til Move/Rotate/Scale forsvinde .. ja du skal blot trykke x igen for at få det tilbage. Eller Ctrl X som går at du skifter mellem expert og normal mode .. eller G hvis du ved en fejl er kommet til at skjule dit grid ... eller J hvis du vil skifte imellem at se de der kanter rundt om et objekt når det er selected osv. Du kan se de shortcuts som er tilknyttet de enkelte kommandoer i Max, under Customize > Customize User Interface > Keyboard.

Håber det hjælper dig.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
11. april 2004 - 23:12 #3
Gizmoerne var der stadig, men jeg havde lavet O-finten..

Tak for hjælpen, det var rart.