Avatar billede prec Nybegynder
11. april 2004 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dankort betalings metode (freepay)

Jeg er igang med at lave dankort betaling på vores shop, vi benytter www.freepay.dk.

Når betalingen startes kaldes en side hos freepay i et popup vindue, som herefter kalder en side på vores server, dette gør at det kører over en ssl server. Når betalingen er gennemført skal popup vinduet kalde en javascript funktion i hovedvinduet ved hjælp af window.opener.funktion();
Dette virker normalt, men i dette tilfælde siger den bare "Adgang nægtet" som javascript fejl. Jeg har mistanke til at dette enten skyldes brugen af ssl, eller en "fejl" i freepay's system.

Nogen forslag til hvordan dette kan afhjælpes, eller måske en anden måde at gribe det an på?
Avatar billede powerbart Nybegynder
12. april 2004 - 13:15 #1
Kommentar:
=======================================================
1. Freepay har en dårlig oppetid. Hvilket betyder at du i sidste ende taber penge.

2. Hvis sikkerheden er sat til høj i IE, vil denne løsning ikke virke. Hvilket betyder at du i sidste ende taber penge.

3. Hvis folk har popup-killers, vil denne løsning ikke virke. Hvilket betyder at du i sidste ende taber penge.

----

Hvilket betyder at du i sidste ende taber penge ;-))

----

Jeg anbefalder en CashCow-løsning, som du kan finde hos:
Interpay.dk (Uden telefon-support, men billig)
WebPartner.dk (Med telefon-support, men dyr)

Men hvad ved jeg, jeg har jo kun lavet små 50 betalingssites ;-)

-----

Svar:
=======================================================
Nogen betalingsgateways siger "adgang nægtet", fordi man laver en http-forbindelse, istedet for at lave en httpS-forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2004 - 09:14 #2
--> powerbart :
Jeg er selv i den situation, at jeg vurderer hvilken betalingsmetode jeg skal benytte til den shopløsning jeg arbejder på, og lytter derfor med stor interesse på hvad du fortæller. Jeg har nemlig ingen erfaringer med dette her.
Umiddelbart ville jeg vælge Dobs (www.dobs.dk/main/prices.asp), men det er kun pga. prisen. Dette har jeg fundet via www.betaling.dk

Derfor:
A: Du vil altså fraråde alle andre end www.Interpay.dk og www.WebPartner.dk ?
B: Hvad præcis mener du med en "CashCow-løsning"?
C: Du skriver: "en http-forbindelse, istedet for at lave en httpS-forbindelse". Præcist hvad mener du med det?
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. april 2004 - 12:50 #3
extend - jeg ville ikke fravælge alle andre, hvis du ønsker en rigtig god løsning ville jeg vælge DIBS.dk som nok er de bedste på marked for tiden, dog ligger prisen også det højere end hos de andre.
Avatar billede swaxi Nybegynder
14. april 2004 - 14:26 #4
det er jo generelt noget værre skidt, at regne med, at folk har javascript slået til. din side bør kunne fungere uden. specielt når det er noget så ømt som gennemførelse af betaling.

jeg vil i øvrigt tilslutte mig tilsviningen af freeway - find en anden udbyder, der tager transaktioner med folks penge lidt mere seriøst.
Avatar billede powerbart Nybegynder
15. april 2004 - 00:09 #5
--> extend:

Svar på A & B:
Nej, jeg vil ikke anbefale/fraråde leverandører. Men jeg anbefaler ét stykke software, nemlig;
"Enterprise Interactive 2.0 (Cashcow 2.0)" ... Som også bruges af www.dobs.dk.
Hvis jeg skal anbefale en leverandør, vil jeg anbefalde mig selv ;-) less-is-more.dk

Svar på C:
Flere betalingsgateways er sat til at lytte på port 80 (http) og port 443 (https).
Men hvis man 'spørg' på port 80, får man beskeden "Adgang nægtet". Fordi software ikke acceptere ukrypteret forbindelser. Mens hvis man 'spørg' om det samme på port 443 (https), så får man et svar.

----

Yderligere kommentar;
Hvis du skal lave en dansk shop, så brug dem du har lyst til at bruge.... Skal du lave en international shop, så brug mig, da jeg kan tilbyde 2% i transaktions gebyr, modsat PBS der vil have 8% (samlet) for udenlandske kort.
.. Vores løsning er også den eneste løsning i danmark der er 100% redundant. Selv om der endnu ikke har været behov for dette ;-) ...
Ulempe, vi vil have 500,- pr. md. + 2000,- i oprettelse.
Til gengæld er vi billigere på så mange andre punkter ...
Avatar billede prec Nybegynder
06. august 2004 - 12:10 #6
a