Avatar billede kebaaab Nybegynder
10. april 2004 - 21:41 Der er 1 løsning

Grafiske film

Trailere, introer, cutscenes. Alle sådan nogle ser man i spil. Hvordan lærer man at lave sådan nogle fede film? Eller i det mindste en grafisk film?

Hvad er nemt, brugbart og kan lærer en fra bunden?
Avatar billede strych9 Praktikant
10. april 2004 - 23:40 #1
Et ophold på statens filmskole? :)

Men hvis du ellers vil lave en film med 3d rendering, så må du jo starte et sted. 3d high-end programmerne hedder bla. 3dstudio max, softimage, Maya og Lightwave. Du må jo så finde et af dem og begynde fra bunden af.

Du spørger efter noget nemt. 3d animation er ikke nemt. Et mere spiseligt program end ovenstående er måske Cinema 4D. Men sagen er at det at præstere gode resultater kræver mere end snilde med et 3d program. Det kræver også talent, og man skal have en god forståelse for komposition, farver, lys/skygge, rum osv. Faktisk de samme færdigheder man skal bruge når man tegner eller laver skulpturer. Du kan jo starte med at spørge dig selv om hvordan dine tegne færdigheder er hvis du vil vide om du har flair for 3d. :)