Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
10. april 2004 - 21:37 Der er 5 kommentarer

Hibernate - funktion

Jeg har Windows XP Pro installeret på min computer, og har spekuleret lidt over hibernate-funktionen, der på en måde slukker computeren. Oversat fra engelsk betyder det jo dvale, så når man tænder computeren, går det hurtigere at starte op, og alt er som før jeg "slukkede". Er der nogen grund til ikke at gøre det? Kan det være belastende for systmet på en måde
Avatar billede jones279 Nybegynder
10. april 2004 - 21:38 #1
I dvale bruger den bare mere strøm.... Jeg mener også at den larmer lidt, men primært strømforbruget...!
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. april 2004 - 21:49 #2
Ved hibernate slukker computeren helt som den plejer. Den enste forskel fra normalt er, at Windows gemmer hele hukommelsen på harddisken først, så den kan starte i sammen tilstand som den blev slukket..
Avatar billede driis Nybegynder
10. april 2004 - 21:51 #3
Der er ikke umiddelbart nogen grund til ikke at bruge dvale - men ikke hver gang. Det der rent teknisk sker, er at RAM'en gemmes på disken, og der slukkes for strømmen - og computeren er nøjagtig ligeså meget slukket som hvis du vælger "Luk computer". Men det er en kendt sag, at alle Windows versioner har godt af at blive genstartet en gang imellem, og derfor kan man ligeså godt lukke computeren helt ned hver aften, og så f.eks. bruge hibernate funktionen hvis man vil slukke maskinen flere gange i løbet af dagen.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
11. april 2004 - 11:26 #4
Okay. I skal have mange tak for jeres hjælp.
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. april 2004 - 19:54 #5
bare husk at lukke igen :)