Avatar billede themosh Nybegynder
09. april 2004 - 22:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sprøgsmål om det er lovligt

Spørgsmålet går på om det er juridisk rigtig at gøre følgende:
Yde lektie hjælp online via eksperter(proffesore/lærer) til folkeskole elever og gymnasiale elever.
Det skal foregå gennem et forum der er beregnet til det.

Der har været noget snak om hvorvidt det er lovligt at gøre sådan, fordi det bliver betragtet som snyd. Men det er vel ikke værer end at have en far der er  lærer eller på anden måde har evner til at kunne hjælpe sine børn.

Er det lovligt?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2004 - 22:59 #1
Naturligvis er det lovligt.

Hvis en elev i eksamenssammenhæng snyder, f.eks. ved fremmedhjælp, bliver eleven dog bortvist.
Avatar billede bredker Nybegynder
09. april 2004 - 23:00 #2
ja det er lovligt
du skal jo ikke lave deres lektier , men hjælpe med dem
Avatar billede themosh Nybegynder
09. april 2004 - 23:03 #3
Jeg læse en artikel i jyllandsposten for nogle måneder siden hvor en elev havde fået et professor til at rette sin tredeårs opgave og han blev anklaget for snyd. Er dette tilfældet?
Avatar billede nummer8 Nybegynder
14. april 2004 - 14:18 #4
Det svarer vel ti lat få hjælp af sine forældre...eller lign. med relevant uddannelse!
Avatar billede tofferman Nybegynder
14. april 2004 - 14:19 #5
Så længe der ikke bare bliver lagt opgaveløsninger ud er det vel helt ok.