Avatar billede biverbaby Nybegynder
09. april 2004 - 11:53 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

router + sikkerhed

Hej

Jeg har en adsl forbindelse. Med god sikkerhed på min pc.
Jeg mangler nu nogle USB stik og har den mulighed at købe en router (m internet forbindelse,trådløs) så sønnen kan være på fra hans værelse.  Han behøver ikke sikekrhed på hans pc.
Spørgsmålet lyder:
Hvis man bruger router. Kan de så bruges til hans mens jeg stadig kører med samme netkort og sikkehed på min pc. Eller skal begge dele gennem den samme router og derved samme sikkerhed.
Mener der er sikkerheds problemer ved trådløst
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2004 - 11:58 #1
det har du ret i. Jeg har skrevet et par artikler om emnet

http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede biverbaby Nybegynder
09. april 2004 - 12:20 #2
kan du give et svar ang. man kan bruge.... routeren til hans internet og mit netkort til mit internet, men alligevel bruge samme adsl forbindelse
Avatar billede biverbaby Nybegynder
09. april 2004 - 12:21 #3
der er nemlig flere ting i artiklen jeg ikk helt forstår
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2004 - 12:26 #4
Hvis du har et trådløst accesspoint/router kan du tilkoble alle (teoretisk) de maskiner du vil til dette net.

Udfordringen som jeg ser det, er at du allerede ahr en router som din kabelforbindelse går ind i. Du skal undersøge følgende for det kan selvfølgelig lade sig gøre:

Om din trådløse router har stik så du kan tilkoble din stationære PC til disse.
Om dit internet abonnement tillader flere maskiner på samme forbindelse. Derer flere muligheder. Hvis du har en fast IP adresse, kan du få flere maskiner på samme forbindelse hvis der er NAT (network adress translation) i din router) hvis du har to dynamiske IP adresser kan du få to maskiner på uden NAT og mange på med NAT.

Spørg hvis der er ting i artiklerne du ikke forstår