Avatar billede mrsblank Nybegynder
09. april 2004 - 09:11 Der er 18 kommentarer

Windows XP

Jeg har haft et virusangreb på min puter for lææænge siden. Da jeg ikke selv kunne løse det, fik jeg en forretning til at fixe problemet der endte op med at blive til formatering af hele "møget" så langt så godt.... Jeg havde Windows XP Pro installeret på min puter, men for første gang afleverede jeg IKKE mit (lovlige)!! eksemplar med til forretningen... Nu har jeg et problem med indlæsning af mine digitale fotoer (se under foto for det spørgsmål) For at prøve at rette dette problem ville jeg prøve enten at installere XP igen ELLER reparere ved hjælp af mit XPprogram.....MEN da jeg sætter XP pro CD'en i... kommer programmet tilbage og fortæller mig...at jeg har XP HOME EDITION installeret??? For det første så kan jeg jo nu IKKE installere over denne version da de vel er forskellige??? OG nu har jeg HVER gang jeg starter min puter irreterende TO valgmuligheder..jeg skal vælge imellem...Windows XP home edition..ELLER fortsæt installation af XP pro....?? Hvordan får jeg installationsforslaget fjernet igen..? Jeg har også prøvet at ville reparere via min XP pro version..men så beder programmet om min administrator kode...hvilket jeg jo ikke har nogen af???
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2004 - 09:29 #1
administretorkode:Du skal bare lade den være blank og trykke på enter.
Avatar billede mrsblank Nybegynder
09. april 2004 - 09:34 #2
Mente jeg havde prøvet dette...men prøver igen...MEN kan jeg i det hele taget reparere en home edition med en PRO version???
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2004 - 09:36 #3
Du skal have samme cd som den du har intalleret, da du skal bruge koden. (tror jeg)
Avatar billede mrsblank Nybegynder
09. april 2004 - 09:38 #4
Det er jo netop en del af mit problem hvis du læser mit indlæg??
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2004 - 09:41 #5
installer din lovlige version igen. (formater den gamle)
Avatar billede mrsblank Nybegynder
09. april 2004 - 09:46 #6
??? Programmet kommer og fortæller mig at hvis jeg gør dette vil ALLE mine programmer, spil og dokumenter blive slettet??? DET har jeg jo ikke lige brug for. Men du siger altså at det er det eneste at gøre?? Så må jeg jo lade det ligge...men hvad med de andre ting...ved du hvordan jeg får fjernet disse valgmuligheder i startup-fasen?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2004 - 09:50 #7
Jeg ville nu alligevel formatere den version du ikke har cd til. Nu har du en WinXP cd du ikke kan bruge til noget. Tag backup på de ting du skal bruge.
Avatar billede mrsblank Nybegynder
09. april 2004 - 09:56 #8
Prøver måske dette så...MEN jeg er nu alligevel forbavset over at en forretning kan lave en sådan fejl...for det er det vel?? De må da have kunne se hvilken version jeg havde i??
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2004 - 09:58 #9
Men ikke alle forretninger er lige seriöse. Det de har gjordt er ulovligt, med mindre de selv har betalt for det OP du fik.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2004 - 10:00 #10
OP = OS
Avatar billede sukos Juniormester
09. april 2004 - 10:03 #11
jahh, man skulle jo tro de ville ha' tjek på det, i forretningen! :O)
Men afleverede engang en nyindkøbt comp med problemer, og da jeg fik den tilbage, var der en CD med div. programmer i cd drevet + der sad en 256 ram blok mere i den! :O)
(og selvf. afleverede jeg begge tilbage! :O] )

Og hvis jeg var dig, ville jeg også lave backup, og derefter formatere, for at køre en ren installation.
Avatar billede sdn Nybegynder
09. april 2004 - 10:04 #12
for at fjerne den extra mulighed under startop, skal du gøre følgende:
Åben kontrolpanel > System > Advanceret > Start og Genoprettelse > redigere og slet den extra linje "forsæt install.."

Således kommer din boot.ini til at se ud som dette:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2004 - 10:09 #13
sdn>>Men så sidder hun stadig med home-edition istedet for pro.
Avatar billede sdn Nybegynder
09. april 2004 - 10:13 #14
Michael_stim > nuvel, men hun ønskede også hjælp til at få den extra startmulighed væk! Se 9:46 "ved du hvordan jeg får fjernet disse valgmuligheder i startup-fasen?"

Men det er da helt klart, at hun skal formatere og installer sin egen lovlige licens af WinXp.
Avatar billede mrsblank Nybegynder
09. april 2004 - 10:15 #15
sdn...det forstår jeg ikke rigtigt..jeg har jo IKKE installeret PRO mere? Bare fordi jeg skriver XP PRO i startop..bliver det jo ikke installeret..og så vidt jeg forstår skal jeg jo formattere for at få Pro ind igen?...
Men jeg må igang med formattering så....desværre...tak for hjælpen alle
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2004 - 10:16 #16
sdn>>så sandt, så sandt
Avatar billede sdn Nybegynder
09. april 2004 - 10:32 #17
MrsBlank >> du bad jo bla også om hjælp til at få ryddet op i den startop procedurer...never mind... format C:
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2004 - 10:38 #18
sdn>>Hun ville nok undgå at formatere, men den går jo ikke. Og så kan det jo väre lige meget med at få ryddet op.