Avatar billede taizu Nybegynder
07. april 2004 - 22:39 Der er 6 kommentarer

Bruges min email adresse som falsk afsender af spam?

Jeg har i de sidste dage modtaget adskillige mails med subjects "delivery status notification(failure)", "Returned mail; User unknown" og andre i den stil. Jeg kan ikke genkende hverken email adresser eller beskeden de indeholder.

Jeg opfatter det som at en der har min email adresse i deres adresssobog er blevet inficeret med virus, og min adresse bliver nu brugt som falsk afsender af diverse grimme mails.

Vil bare høre om det er korrekt opfattet.

pft
Avatar billede fromsej Praktikant
07. april 2004 - 22:41 #1
Du kan lige tjekke med Stinger:
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Derefter med en onlinescanner, f.ex. Housecall eller Bitdefender.
http://spywarefri.dk/onlinevark.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2004 - 22:55 #2
Du har sikkert IKKE virus.
Det er dog en virus - MyDoom - der er på spil. Den sender sig selv til så mange som muligt og opfinder navne når den arbejder og kombinerer dette med domænenavne den har fundet . jeg har flere gange modtaget sådan en mail med en lille virus vedhæftet.
Avatar billede taizu Nybegynder
07. april 2004 - 23:22 #3
Fik lige endnu en "failure notification". Der er vedhæftet en fil, men det er bare en text-fil. Har kørt Stinger - den fandt intet, men takker for urlerne.
Prøver også lige Housecall - har en 80 gb harddisk der er mget fuld, så den slags tager "lidt" tid.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2004 - 23:39 #4
Hvilket antivirus program bruger du som standard? Er det sat op til at s´canne e-mails?
Avatar billede taizu Nybegynder
08. april 2004 - 01:46 #5
Norton, og ja, den scanner e-mails. Den finder i øjeblikket flere om dagen.
Housecall fanst heller ikke noget grimt, så jeg føler mig virusfri. Men altså at nogen har fundet min adresse og nu bruger den som falks spam-afsender.
Fik endnu en failure notice fra en mailer-daemon, og afsender står som "From: "Parker" <min emailadresse>" - jeg hedder ikke Parker og desværre er det noget ækelt i*n*c*e*s*t lo**
Avatar billede jk501 Nybegynder
10. april 2004 - 00:22 #6
Jeg får de samme mails, og samtidig en masse virus mails (W32.Netsky.P@mm) i øjeblikket op til 6-7 af hver salgs. Pt. ser det ud til at blive værre. Hvis det ikke ændrer sig, er jeg bange for at jeg muligvis er nødt til at skifte e-mail (og det er jeg lidt træt af, da jeg er ret glad ofr den :-)