Avatar billede lasse-b Nybegynder
07. april 2004 - 15:16 Der er 5 kommentarer

Styring af programlicenser på forsk. computere!?

Hejsa.
Jeg kunne ikke lige gennemskue, hvilken kategori mit spørgsmål passer ind i - så jeg prøver her:

Kender nogen af jer til en måde at styre et antal programlicenser på centralt fra en server så fx. 10 computere downloader hver deres programversion eller licens af de 10 der er til rådighed centralt.

Prøver lige at forklare mig med et eksempel, for jeg er sgu ikke sikker på, at jeg forklarede det så klart:

kursusdeltager 1 skal bruge en version af Photoshop. Det skal kursusdeltager 2, 3, 4 og 5 også. Kursusudbyderen har kun 5 licenser til rådighed, så kursusdeltager nr. 6 skal ikke have mulighed for at bruge (eller downloade?) programmet.
Kurserne foregår på forskellige computere over hele landet...

What dælen do we do? :-)

/Lasse
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. april 2004 - 15:54 #1
Det her er måske ikke løsningen, men har du tænkt på trial versioner der gælder 30 dage, til fri download?
Avatar billede lasse-b Nybegynder
07. april 2004 - 18:07 #2
Det skal være et system der fungerer permanent - og må gerne koste penge...

/Lasse

(bør jeg poste denne i et andet forum?)
Avatar billede oversjanten Nybegynder
07. april 2004 - 18:11 #3
tænker at det kan klares med en lille database og et webinterface, sikret med adgangskode
Avatar billede lasse-b Nybegynder
07. april 2004 - 19:51 #4
Sådan, at man downloader programmet eller hvordan? Gad vide om programdistributørerne ligger inde med en løsning? Det tror jeg også lige jeg undersøger i morgen
Avatar billede oversjanten Nybegynder
07. april 2004 - 20:54 #5
ja, man udarbejder en intranetside, med logon, linker til en fil, databasen registrer så antallet af downloads, når antallet af downloads = antal licenser, så er der lukket for download, men...hvordan du vil sikre at kursisterne sletter filen efter brug, er jo en anden sag...som jeg ikke lige har en umiddelbar løsning på...