Avatar billede essalj Nybegynder
07. april 2004 - 11:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Zyair B-1000...kan den ike fungere uden et netstik i numsen?

Hejsa,

jeg har et relativt velfungerende trådløst netværk, der er
bygget op som følger.
                                          trådløs
[TDC-ads]--[TOPCOM WBR244 trådløs router]  * * *  [MIN PC]

Jeg har tidligere haft min søster trådløst koblet på routeren, men efter en intern flytning har jeg ikke længere
stuevindue ud mod den gården, og signalet hun kan modtage er derfor uendelig svagt.
Da jeg stadig har et lille køkkenvindue ud mod gården, købte jeg et Zyxel Zyair B-1000, for at sætte det op i
køkkenskabet. Det ville så have en line-of-sight forbindelse til hende.....men tilsyneladende kan Zyair B-1000
ikke bruges uden at have et kabel i numsen???

                          trådløs            trådløs
[TDC-ads]----[TOPCOM WBR244]* * * [ZYair B-1000]* * * [MIN PC]
                                      *
                                      * trådløs
                                      *
                                    [søsters pc]

Hvad kan man få af trådløse accesspoints, der kna klare det Zyair B-1000 ikke kunne. Dvs. hvis eneste opgave er
at videreformidle trådløse signaler mellem klient og server?

Med venlig hilsen Lasse
Avatar billede kenp Novice
07. april 2004 - 12:25 #1
for at gøre det uden netkabel skal du vælge et som understøtter bridging eller repeater som f.eks b-3000 gør.
Avatar billede essalj Nybegynder
07. april 2004 - 14:48 #2
Jamen det var vel alt jeg skulle vide -  smid lige et svar så du kan få point kenp.
Mange tak for hjælpen
Avatar billede essalj Nybegynder
07. april 2004 - 14:51 #3
orv lige et tillægsspm hvis du ved det.

iflg Zyxels side kan den følgende:
Med ZyAIR B-3000 kan man etablere links imellem flere Access Punkter (bridging) og dermed udvide det eksisterende netværk, uden at skulle trække ekstra kabler. ZyAIR B-3000 understøtter op til 6 links til andre B-3000 Access Punkter

AT etablere links mellem access punkter betyder i mine ører at min søster osse skal have et access punkt. Er det rigtigt?
Avatar billede essalj Nybegynder
07. april 2004 - 15:05 #4
Zyair B-3000 er ganske pebret -  lidt over 2 kilo....kender du til nogen bambusprodukter med samme funktionalitet?
Avatar billede kenp Novice
07. april 2004 - 15:48 #5
nej din søster behøver ikke et AP.

Ja du kan købe d-link ap 700 den har det hele!
Avatar billede kenp Novice
07. april 2004 - 15:50 #6
Avatar billede essalj Nybegynder
07. april 2004 - 22:09 #7
Cool tak skal du have Kenp - du fik pointene ikke sandt?
God påske og endnu en gang tak for hjælpen.
Avatar billede kenp Novice
07. april 2004 - 23:08 #8
jep jeg fik dem. og god påske til dig også.