Avatar billede breon Nybegynder
06. april 2004 - 17:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan ikke sende mails længere

Jeg har midlertidig flyttet min computer til en anden adresse, som ikke har samme Internet udbyder som jeg selv havde. Jeg havde en antenneforening, og her er der TDC Webspeed.

Da jeg koblede computeren direkte til nettet efter flytningen, kunne jeg fint både hente og sende mails fra min gamle udbyder (det skal lige siges at jeg ikke har opsagt det gamle Internet abb.), men efter jeg satte computeren i netværk og internet forbindelsen blev delt via en switch, kan jeg ikke længere sende, kun modtage. Jeg kan dog godt stadig sende til folk der har en email adresse hos min gamle udbyder (Galnet).

Jeg har skrevet til support, men de har ikke noget svar. De mente at min email adresse ikke var blevet oprettet, men jeg har brugt den i 1½ år nu!

Jeg får følgende fejl i Outlook Express:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'xxx@nalnet.dk'. Emne 'test', Konto: 'mail.galnet.dk', Server: 'mail.galnet.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 553, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede breon Nybegynder
06. april 2004 - 17:42 #1
Glemte lige at sige, at med TDC Webspeed får man kun tildelt én Ip adresse fra start, men jeg har fået en ekstra.
Avatar billede jnm9900 Nybegynder
09. april 2004 - 14:55 #2
Jeg har samme problem med mine gamle Tiscali adresser, når jeg prøver at sende via Webspeed (TDC KabelTV). Og jeg kender andre der ikke kan sende med deres TDC adresser via Cybercity ADSL.
Jeg har fået oplyst, at Internetudbyderne ikke tillader andre end egne IP adresser at sende via deres POP3 konti.
Så det skulle kun være tilladt at hente mail fra andre udbydere.
Dette tiltag skulle hindre misbrug og spam via andre udbyderes servere.
Avatar billede breon Nybegynder
09. april 2004 - 14:59 #3
Aha, det forklarer jo en del. Det er selvfølgelig stadig irriterende, men jeg kan nu godt se det fra TDCs synspunkt.

Jeg har dog fundet en midlertidig løsning. Jeg henter stadig mails fra min gamle udbyder, men når jeg skal sende, bruger jeg TDC (jeg har en stadig en gammel, men aktiv, e-mail adresse hos dem).