Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. april 2004 - 21:09 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Indkøb fra USA

Hej

Vi overvejer at købe hardware i USA som skal bruges som en del af et projekt som skal videresælges.

Skal vi betale told ??
Hvordan beregnes told ?? (modulet koster ca 200 USD)

//akj
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:15 #1
Det får du kun tilladelse til, hvis det er et produkt, der ikke findes i landet i forvejen.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. april 2004 - 21:17 #2
Der er ingen distibutør i DK.

//Akj
Avatar billede cob Nybegynder
05. april 2004 - 21:20 #3
der skal betales både moms og told
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:20 #4
Så skal du søge om tilladelse hos told/skat. Det kræver en speciel tilladelse til, at importere uden for EU
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:21 #5
Og som cob også siger-der skal betales told/skat og dansk moms.
Avatar billede cob Nybegynder
05. april 2004 - 21:27 #6
Ved ankomsten skal du regne med at lægge told (12%) og moms (25%) oveni - + evt fortoldningsgebyr som afhænger af hvem der stor for levering.
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:29 #7
Det er stadig ikke lovligt, at importere fra USA til videresalg, uden speciel tilladelse, det skal der søges om. www.toldskat.dk se under importregler.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. april 2004 - 21:32 #8
Super.

Er det anderledes hvis det er i EU ?

//akj
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:32 #9
Fra EU er der ingen problemer.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. april 2004 - 21:34 #10
peet >> Hvad med told / moms ?

//akj
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:35 #11
Hvis du er momsregistreret, kan du sende en copy af din registrering til firmaet, hvor du ønsker, at købe, så bliver der ikke indregnet moms.
Du skal dog tage fuld moms, når du sælger varen.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. april 2004 - 21:37 #12
Oki, så er det jo bare at blive momsregistreret.

Og håbe vores idé holder :-)

//akj
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:38 #13
Der skal udfyldes en erklæreing (import/export) til toldskat sammen med momsafregningen hver 3.måned.
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:39 #14
Hvor intet vover-intet vinder.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. april 2004 - 21:44 #15
Korrekt :-)

Jeg tager fat i skattefar. (det har jeg vist aldrig gjort frivilligt før...)

Tak for super hjælp
//akj
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:47 #16
Det er nu ikke skattekontoret, du skal have fat i, du kan på tolskat`s hjemmeside, se hvilken region, du hører under.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. april 2004 - 21:56 #17
Jeg har fundet denne smarte guide >> http://registreringsguiden.toldskat.dk/

//Akj
Avatar billede nse Nybegynder
05. april 2004 - 21:58 #18
Hvis du bestiller som privatperson, skal du ikke udfylde nogen erklæring. Der vil blive beregnet moms og evt. told efter fakturaen.
Der er så vidt jeg kan huske ikke noget told på hardware, men du kan selv tjekke på vita.toldskat.dk
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:58 #19
Under regionale-kan du se, hvor du skal henvende dig.
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2004 - 21:59 #20
nse>>Det er ikke tilladt, at importere fra USA til videresalg, kun til eget brug.
Avatar billede nse Nybegynder
05. april 2004 - 21:59 #21
Peet49: Denne her må du altså lige uddybe "Det får du kun tilladelse til, hvis det er et produkt, der ikke findes i landet i forvejen."
Avatar billede nse Nybegynder
05. april 2004 - 22:05 #22
Vi snakker altså om et projekt og et modul til 200$, så er der ikke snakke om regulær import..
Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. april 2004 - 07:28 #23
nse >> I første omgang er det kun 1 modul der skal bruges på en prototype.
Derefter håber vi da at få brug for en mange flere.

//akj
Avatar billede peet-49 Novice
06. april 2004 - 08:50 #24
nse>se reglement på toldskat side, jeg har været i samme problemer, men kører nu næsten udelukkende eksport/import fra EU.
Avatar billede nse Nybegynder
06. april 2004 - 10:39 #25
Ja hvis det er vedvarende import, så skal det opgives til Told og Skat, men hvis det er et enkelt modul, så behøves det ikke at opgives til Told og Skat.
Dk_akj: Hvis det var mig, så ville jeg starte med at købe et modul og se om projektet holder inden, at lade sig registrere og bruge en masse tid på alt det papirarbejde...
Peet49: Du mener vel ikke, at når hardwaren allerede findes i DK, så kan den ikke importeres eller hvad?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. april 2004 - 20:37 #26
Hej igen.

Så virker skidtet. Vi bestilte en hjem privat.

En anden amerikansk forhandler levererer samme produkt men har en afdeling i England hvorfra de sender til EU landene.

Hvordan er det så med importtilladelse, told og moms ??

//akj

ps: Vi er blevet registreret ved ToldSkat