Avatar billede nrush Nybegynder
05. april 2004 - 18:04 Der er 1 kommentar

Problemer med at finde SATA harddisk

Jeg har en gammel harddisk som er forbundet via. et IDE kabel. Den nye har et ATA 160 SerialATA kabel. Den nye er sata, det er den gamle ikke. Jeg har i lang tid brugt den gamle til at have mit XP styresystem på, men vil gerne installere det på den nye Sata disk. Mit problem er dog, at min computer ikke vil finde harddisken og derfor kan jeg ikke installere Windows XP.
Jeg har taget den gamle HDD ud, men den finder ikke den nye.

Hvad gør jeg?
Avatar billede nrush Nybegynder
06. april 2004 - 00:43 #1
Jeg fik følgende at vide på IRC:
* højre klik denne computer
* vælg administrer
* vælg diskhåndtering..... der kan du se disken, du skal vælge ataktivere og formatere *den derinde... så kan du se den bagefter

Men jeg får følgende fejlmeddelelse:
"tjenestedatabasen er låst"
"Der kunne ikke oprettes forbindelse til Logical Disk Manager"

Jeg _er_ logget ind som Administrator!