Avatar billede lakse Nybegynder
04. april 2004 - 17:53 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Byggeri og hustegninger??

Jeg mangler et program til at tegne mit hus med. Samtidig ville jeg gerne kunne indrette mine værelser bagefter med forskellige iconer for møbler dører vinduer osv. Findes der et program som kan bruges til dette og kan AutoCad evt. bruges??
Jeg skal bare bruge et navn på programmet eller fabrikanten.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. april 2004 - 18:46 #1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. april 2004 - 18:55 #2
Floorplan 3D v7 IMSI

Floorplan 3D er en del af TurboCad Professionel, men findes også som et selvstændigt program. I programmet designer man bygninger og kan tage en gåtur rundt i dem bagefter. Det eneste man skal være opmærksom på er, at programmet er utrolig amerikansk. Alle møbler, døre og vinduer er efter amerikansk mønster. Programmet kan direkte arbejde med tegninger fra TurboCad, så de to programmer bliver tilsammen et meget stærkt arkitekt-værktøj.

http://www.imsi.dk/floorplan.htm

--------------------------------------------------

TurboCad Professionel v8 IMSI

TurboCad har længe været et yndet alternativ til de fleste cad-programmer, og den nye version skuffer heller ikke. Programmet arbejder i 2D, men man kan til hver en tid skifte til 3D og se sine tegninger rumligt. Programmet importerer fra og eksporterer til de fleste almindelige cad-formater, herunder DWG og DXF. Og yderligere kan tegninger direkte gemmes som web-sider. Et godt program, der er let at bruge for den erfarne cad-bruger, og som har langt de fleste faciliteter, der kan ønskes.

http://www.imsi.dk/professional.htm
Avatar billede lakse Nybegynder
04. april 2004 - 18:55 #3
Tak for hjælpen...
Avatar billede lakse Nybegynder
04. april 2004 - 18:57 #4
Gav vide hvad for en der er nemmest at arbejde med??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. april 2004 - 19:13 #5
Der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem.
Jeg bryder mig ikke om Visio, men jeg har ikke prøvet det andet, for vi bruger Visio på arbejde.
Avatar billede lakse Nybegynder
04. april 2004 - 19:33 #6
ok...kigger på Visio...tror man kan downloade en 30 dages prøveversion