Avatar billede foght Nybegynder
07. februar 2001 - 19:58 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering

Når jeg defragmentere min harddisk sker der noget underligt... Når den når op på omkring 50% begynder den at starte forfra. Nu begynder den at arbejde i \"små ryk\" op til 10% hvorpå den starter forfra igen...
Styresystemet er Win98plus!
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
07. februar 2001 - 20:05 #1
Du har sikkert nogle programmer kørende i baggrunden, c-alt-del og luk alle dine programmer der ikke er nødv. ned.

/mvh. Jean
Avatar billede the_worm Nybegynder
07. februar 2001 - 20:05 #2
Det kan være fordi du har delt din hardisk opi flere dele.

Eller

du har installeret et/flere programmer som gør det, bruger du mcaffe virus program så er det det der gør det. eller hvis det er en IBM eller amitech de kan ogs forstyrer din defragmenterning.
gjore din computer også det i starten?

det kan også være fordi du er kommet til at slette et par filer eller det bare er en DEMO..
Avatar billede krusell Nybegynder
07. februar 2001 - 20:09 #3
Jep.
Du skal trykker ctrl-alt-del og lukke alt undtagen explorer og systray, så skulle den godt kunne køre helt færdig.
Det kan stadig godt være, at den en enkelt gang starter forfra, hvis du har en meget stor disk, men den hopper meget hurtigt hen over, det den allerde har defragmenteret.
Avatar billede podata Nybegynder
07. februar 2001 - 20:11 #4
Kontrollér at der ikke kører nogle programmer i baggrunden.
<genstart eller kør Defrag lige efter opstart så et minimum af programmer er aktiveret.>
<brug evt. Ctrl+Alt+Delete for at se hvilke programmer der kører/er åbne - og luk dem.>
Defrag kan ikke lí at der bliver skrevet til drevet mens det kører.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
07. februar 2001 - 20:16 #5
du kan evt starte i fejlsikret tilstand hvis nogle af ovenstående svar ikke løser det, så går defragtmenteringen også hurtigere

/mvh. Jean
Avatar billede hotpop Novice
07. februar 2001 - 21:05 #6
Køb Norton Utilities. Det betaler sig i længden og så kører defrag 10 gange hurtigere!
Norton Utilities 2001    5.0 Fuld 1 INT PC 595 kr. hos http://www.hsdata.dk
Avatar billede foght Nybegynder
07. februar 2001 - 21:06 #7
Lige nogle facts om computeren:
Jeg bruger IKKE McAfee men Norton antivirus
Og jeg har ikke delt min harddisk op i flere dele men kører med en meget stor (måske en fejl ???)

Men jeg vil prøve jeres forslag om at lukke de andre programmer og så vender jeg tilbage med point....:o)
Avatar billede foght Nybegynder
07. februar 2001 - 21:08 #8
Att: hotpop
Jeg har Norton Utilities men er speeddisk det samme som defragmentering ???
Avatar billede hotpop Novice
07. februar 2001 - 21:22 #9
speeddisk er nemlig defragmentering!
Avatar billede hotpop Novice
07. februar 2001 - 21:23 #10
og ja: Del disken op i flere stykker så går det altså lidt hurtigere! Hvor stor er den egentlig?
Avatar billede foght Nybegynder
07. februar 2001 - 21:26 #11
den er på 20gb...
Avatar billede hotpop Novice
07. februar 2001 - 21:28 #12
del den op i 4 stykker på hver 5 Gb. Så skal du se underværker!
Avatar billede krusell Nybegynder
07. februar 2001 - 21:28 #13
Du skal regne med, at det tager et godt stykke tid at defragmentere.
Avatar billede foght Nybegynder
08. februar 2001 - 17:22 #14
crtl+alt+del virkede
Krusell får alle pointene fordi han/hun fortalte nøjagtig hvilke programmer der måtte køre
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. februar 2001 - 23:32 #15
what ever..
Avatar billede hotpop Novice
09. februar 2001 - 11:22 #16
sanne> Hvad er lige meget?
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
09. februar 2001 - 18:01 #17
hotpop

Jeg gav faktisk det rigtige svar, krusell underbyggede det svar jeg gav, så det var et surt opstød på en dårlig dag ;-)
Avatar billede hotpop Novice
09. februar 2001 - 18:04 #18
tjah du har ret. >>foght<< skylder dig point!

foght>> det må du tage på dig og give sanne7913 hendes retmæssige point!
Avatar billede hotpop Novice
09. februar 2001 - 18:06 #19
MEN! han kan ikke give dig pointene for dit svar lavede du som en kommentar, så han har faktisk gjort hvad han kunne, men så igen du lavede jo et svar som han bare kunne have accepteret, og skrevet at det var for hendes kommentar at du får point.
Avatar billede krusell Nybegynder
09. februar 2001 - 18:06 #20
Avatar billede foght Nybegynder
09. februar 2001 - 18:18 #21
ATT: sanne7913
Det må du undskylde... jeg var lidt for hurtig med pointene...jeg tænkte mig ikke om før jeg uddelte dem
SORRY :o(
Men jeg kan se krussel vil uddele 15 point til dig... Lad være med at tage dem fra ham...tag dem her http://www.eksperten.dk/spm/48965
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
09. februar 2001 - 18:28 #22
foght
Tak for tilbudet, men se kommentar i: http://www.eksperten.dk/spm/48965
det var ellers sødt af dig ;-)