Avatar billede sorina Nybegynder
04. april 2004 - 09:47 Der er 3 kommentarer

den samme hastighed på 2 forskellige PC'er

jeg har 2 PC'er :
1) gammel "kinesermodel" med 900 mhz og 756MB ram
2) ny Medion med 2,6 Ghz ,Pentium 4 og 756 MB ram

Kan nogen fortælle mig hvorfor disse 2 maskiner opfører sig fuldkommen ens m.h.t. hastighed, jeg skulle mene at den nye ville køre hurtigere da hardwaren jo er kraftigere.
Dette er desværre IKKE tilfældet.

Jeg vil blive meget glad, hvis en eller anden evt. kan forklare mig og evt. give mig en løsning på dette for underlige fenomen.
Avatar billede robbin Nybegynder
04. april 2004 - 09:59 #1
ram bruges til dine programmer i windows.. dvs det er rammene som faktisk styrer den hastighed du kan se og da du har lige mange ram er hastigheden ens..

cpuen styrer ikke hastigheden i dine programmer i windows men styrer hastigheden af fx opstart og regne opgaver.. m.m
Avatar billede kriger Nybegynder
07. april 2004 - 22:16 #2
Det med rammen kan du ikke helt regne med da der er forskellige hastigheder på ram. så det synes jeg er et dårlig eks. for pc2100 er jo ikke lige så hurtige com pc3200!!!!!!!
Avatar billede robbin Nybegynder
13. april 2004 - 08:23 #3
kriger ja men for at være ærlig så kan man ikke mærke forskel selvom den ene er pc1200 og den anden er pc3200 ;\ just teh factz