Avatar billede eksperten1 Nybegynder
01. april 2004 - 01:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IP-Cop eller SmoothWall, flere IP adresser

Jeg har 4 servere som skal beskyttes af en firewall. Jeg har besluttet at bruge en af de ovenstående. Men der er jo det at den skal kunne håndtere at de hver især har sin egen eksterne IP adresse... eller hvad. De bliver sat op i et lejet rack ude hos webpartner hvor jeg har 1 Ethernet stik. Så sætter jeg min FireWall maskine på eth0 til det stik. Fra eth1 i FW videre til en Switch hvorfra jeg kører ud til hver webserver. Men hvordan sikrer jeg at de hver især har sin egen eksterne IP adresse, det er vel nødvendigt ?

vhE1
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
01. april 2004 - 16:30 #1
hvis du med dette mener at du har 4 wan adr skal du bruge ip-cop, mener ikke smoothwall kan bruge ip aliases. gå ind i dens menu system og under network der finder du aliases. lad os sige at har sat ip-cop op til at bruge eks 81.81.81.120 på det røde ben ( eks eth2 - hvis du køre med 3 netkort ) og du stadig har 81.81.81.121 til 81.81.81.123 tilbage,
går ind i aliases og sæt dem ind der, under navn kan du så eks skrive WEB2-121 til Web4-123, når du så i Port forwarding skal bruge dine ip'er, skal du bare sætte dem op i Alias IP: og så sætte resten ind, eks ip nummer på webserver 2 samt port ect

The Toastmaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
01. april 2004 - 16:40 #2
Hov glemte lige at sige det er mega let, når dine aliases er sat op, vil de i Port forwarding menu'en være at finede i Alias ip: der skal ikke skrives noget i den, de vil være der hvis du brugere musen, ( kan bare ikke lige huske navnet på de menu'er der køre ned selv ;-) ) så det er en meget nem firewall at bruge, og efter min mening lige så sikker som eks smoothwall, jeg har kørt den igennem med nmap's muligheder for ping og den går godt...

The Toastmaster
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
02. april 2004 - 08:39 #3
OK, så hvis jeg forstår dig ret er det altså IP-Cop jeg skal bruge og så er det standard opsætning.!?
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
02. april 2004 - 17:45 #4
jep.

sæt den op som beskreveet..
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
02. april 2004 - 18:29 #5
Gracias ;)