Avatar billede pdam Nybegynder
01. april 2004 - 01:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at brænde cd'ere

Jeg skal prøve at brænde data på en cd for første gang, og kan ikke rigtig få det til at virke. Skal man formatere den nye skive (som i dette tilfælde er en cd-rw), og hvordan gør man så det?

Nero siger at "this disc is not writable".
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2004 - 02:04 #1
Så er den det nok ikke!

Har du set om den måske er skrevet på tidligere? Skal du skal du slette hvad der er på den, hvis du ikke har brændt den som en multisession-cd.
Avatar billede summer Mester
01. april 2004 - 09:39 #2
Hvilket brænderprogram bruger du? Kan du afspille cd'er på din brænder?
Har du fået dette til at virke: http://www.eksperten.dk/spm/411221
Avatar billede pdam Nybegynder
01. april 2004 - 10:14 #3
til pacr00n: den er spritny.

til summer: jeg har prøvet med både XPs eget program, samt NERO6. Og jo, jeg kan sagtens afspille cd'ere.
Jeg har fået min mail til at virke, tak.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2004 - 11:21 #4
Hvilket medie er det?

Jeg har en aOpen brænder, og af en eller anden grund, kan aOpen / Nero kombinationen ikke brænde cd'er fra TDK - det kan måske være et lignende problem du har.
Avatar billede summer Mester
01. april 2004 - 11:33 #5
Jeg havde samme problem for en tid siden med nero 6 Så kørte jeg installationsprogrammet igen og siden har begge funktioner virket perfekt på alle cd'er.
Når du har nero, har du alle funktionerne i Nero StartSmart. Hvis du vil formatere en cdrw til at blive brugt med InCd skal du bruge funktionen "Formater/forbered rw-disk. Hvis du vil have cd'en formateret til "almindelig" brug/brænding skal du bruge "Slet Disk"
Avatar billede pdam Nybegynder
31. august 2004 - 13:35 #6
jeg fandt selv problemet. Det handlede om at jeg prøvede at brænde på en ikke kompatibel cd (ultrahighspeed på en highspeed brænder). Anede ikke at der var den forskel.