Avatar billede kas0808 Nybegynder
30. marts 2004 - 22:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Optimere win XP

Kære eksperter

Kort og godt: Hvordan kan jeg optimere min computer så den kommer til at fungere optimalt.
Synes den er blevet langsommere og langsommere at arbejde med både under opstart, programafvikling & nedlukning?? Findes der et program eller lign. som man kan bruge til at holde XP i topform. Havde installeret Norton SystemWorks 2004, men oplevede en markant nedgang i ydelse bruger nu Panda Platinium. Efter jeg er begyndt at rode med lidt hjemmevideo og dvd-brænding er det blevet helt galt??
Konfiguration:
* Amd xp 2000+
* 512 mb ram
* 80 gb hd
* Cd & Dvd-brænder
* Firewire
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2004 - 23:02 #1
Jeg bruger selv dette program og det er rigtig godt efter min mening :)

http://www.systweak.com/aro/

Der er en trial du kan prøve at hente.
Avatar billede resten Nybegynder
30. marts 2004 - 23:05 #2
Du kan jo også scanne maskinen for spyware.
Avatar billede magictouch Nybegynder
31. marts 2004 - 06:07 #3
Ét program til at optimere findes ikke, der er mange! og det kan være en større proces at få den tunet optimalt;) Men start fra bunden-langsom computer: http://www.arlet.dk/

Når det er gjort, så lav en diskoprydning, defragmenter, slet midlertidige internet filer og cookies, samt tmp filer: http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/

Så er du klar til at tune;) men fortæl om ovennævnte ting har hulpet lidt på det;)
Avatar billede serverservice Praktikant
31. marts 2004 - 12:55 #4
se her. http://www.windowsxpatoz.com/cgi-bin/performance/index.cgi
1.For at forbedre/aflaste ram under skrivning til harddisk optimerer du din pagefile...
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = samme størrelse som maksimal størrelse.
Evt. læg pagefilen på anden disk (hvis muligt)
2. Fjern unødige filer. diskcleanup
3. og kør scandisk.
3. Defragmenter-.
Hjalp det?

1.For at forbedre/aflaste ram under skrivning til harddisk optimerer du din pagefile...
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = samme størrelse som maksimal størrelse.
Evt. læg pagefilen på anden disk (hvis muligt)
2. Fjern unødige filer. diskcleanup
3. og kør scandisk.
3. Defragmenter-.
4. Brug bootvis til at optimere din startsekvens. http://www.eksperten.dk/artikler/203 . åbn også msconfig for at disable programmer fra at kære i baggrunden.
5. Et andet tip lyder at disable indexing på dit drev.
Hjalp det?
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. april 2004 - 10:02 #5
?
Avatar billede kas0808 Nybegynder
14. april 2004 - 22:46 #6
Til Dannyboyd: Har fulgt det første af dine udførlige instruktioner. Det har faktisk hjulpet en del og min PC "sveder" ikke på samme måde mere under tunge opgaver.
Skriv svar og modtag!!
Avatar billede serverservice Praktikant
15. april 2004 - 14:07 #7
jepper