Avatar billede baitianlong Nybegynder
30. marts 2004 - 20:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Home Networking virker ikke

Jeg har to computere med Windows XP på begge og Nu har jeg så installeret Norton Personal Firewall, og det har ødelagt netværket mellem de to computere... Den ene kan se begge to, men ikke tilgå den anden, den anden kan ikke engang se sig selv på netværket.... Der er noget med home networking, hvor man kan sætte hvilke IP adresser, der må få lov at komme ind, men det ændrer intet.
Avatar billede gchris5 Praktikant
30. marts 2004 - 22:16 #1
Man sætter normalt et netværks id ind i "Home Network" svarende til det netværk man kører derhjemme!

Så får du ip adresser fra din DHCP server der hedder 192.168.X.Y med subnet masken 255.255.255.0, så indtaster du netværks id'et 192.168.X.0 med subnætmasken 255.255.255.0. Så vil alle ip adresser fra 192.168.X.1 til 192.168.X.254 blive betragtet som det interne LAN og derfor have andre "rettigheder" end andre ip adresser......
Avatar billede dewil Nybegynder
30. marts 2004 - 23:52 #2
Åbne porte i fiewall´n?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
31. marts 2004 - 23:39 #3
Jeg fatter ikke helt hvad der sker, men efter et par genstarter virker det glimrende. Den har dog aldrig promtet mig for genstart. DEt er lidt et åndssvagt program, men hvad fanden - det sikrer vel noget... Man må dog sige det er lidt sejt, når man bliver angrebet kan man spore hvor det kom fra... Kan i ikke bare smide et svar begge to, så regner jeg med at skidtet kører herfra :)
Avatar billede gchris5 Praktikant
01. april 2004 - 07:36 #4
svar