Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
30. marts 2004 - 14:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg et tegningshoved og hvor gør man

Hej!

Hvor kan jeg finde et simpelt tegningshoved?

-Hvordan gør man iøvrigt, så man gemmer dette tegningshoved som en "blok"? Altså, sådan at man bare kan isætte dette i fremtidige tegninger?

Håber der er en som kan hjælpe mig med disse 2 spørgsmål;-)

På forhånd TAK!
Avatar billede sorensfar Nybegynder
30. marts 2004 - 15:31 #1
Tegningshoveder laver man selv!
Ang. "blok" - LÆS MANUALEN (ell. hjælp i ACAD) - det bør du nok gøre under alle omstændigheder kunne det tyde på, når du kan spørge om disse ting.
Skal du så senere have hjælp f.eks. med attributter ell. brug af billeder i tegningshovedet, synes jeg at du skal vende tilbage og udlove nogle flere point. Ikke fordi det er særlig svært, men fordi det kan tage rimelig lang tid at forklare en nybegynder.
Held og lykke c",)
Avatar billede kalb Nybegynder
30. marts 2004 - 15:35 #2
Lav dog et selv.

Så bliver det bedre og du kan selv bestemme udformningen.
Selve tegn. hovedet tegnes skal gemmes som en blok og standartteksten (mål:, tegn. nr., navn o.s.v.) skal laves som en attribut.
så er det nemt at redigere og indsætte i tegning og skrive lige hvad du vil. Det er en god ide at have teningshoveder (blokke) og tekst placeret i din lay out
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2004 - 15:39 #3
Vedr. tegningshoved:
Efter opstart af AutoCAD vises der altid en menu, hvorfra du kan vælge enten at åbne en eksisterende tegning, eller en template. Her vælger du en template.
Imellem disse templates kan du nu frit vælge hvilket tegningshoved som passer dig og din tegningstype bedst. Altså om du skal bruge tegningshovedet til Byggebranchen, Teknikker-branchen eller hvad du nu engang skal bruge tegningen til. tegningshovedet er nemlig målrettet mod at du kan indtaste de relevante data heri.

Vedr. blok:
Når AutoCAD er åbent, kan du blot trykke på "F1"-tasten, så kommer hjælpemenuen frem (husk: Hjælpemenuen er din ven!).
Herefter indtaster du bare "Block" i søgefeltet, og så kommer der en dejlig enkel og hjælpsom beskrivelse (med tegninger) frem om præcis hvordan du både opretter, redigerer, gemmer og sletter en Block. Dejligt nemt.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2004 - 16:14 #4
Jeg takker for points, og håber at du har fundet løsningen via de svar jeg har skrevet til dig.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2004 - 16:16 #5
... og ja, når du bliver lidt bedre, laver du bare dit eget tegningshoved. Dette opretter du bare som en wblock (World Block).