Avatar billede zerohero Nybegynder
28. marts 2004 - 00:30 Der er 9 kommentarer

Max til SoftImage

Hvordan kan jeg exportere et 3D Model fra Max til SoftImage?

Og kan jeg også få textures, og måske endda bones med over?
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. marts 2004 - 12:30 #1
Ser ud til det her kan http://www.maxplugins.de/max6.php?search=

Om det virker ved jeg ikke, har aldrig brugt det :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. marts 2004 - 12:31 #2
ahh så det ikke et direkte link, søg på dotXSI Exporter v1.7
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. marts 2004 - 18:05 #3
Det virkede ikke, da min Max er version 4.2!
Jeg fandt nogen andre som skulle virke til 4.2 og det så også ud til at den eksportederede korrekt, men SoftImage ville læse dem!
Så jeg valgte at downloade en plugin fra www.3dluvr.com som eksportere til *.Obj filer (Maya)! Dem vil SoftImage fint importere (næsten da)!
Så jeg må åbenbart leve med det!
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. marts 2004 - 18:37 #4
ok det fåes nu også til max 4, det er så bare version 1.6.1 du skal søge efter.
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. marts 2004 - 21:09 #5
Den prøvede jeg nu også og det ser ud som om det er til version 4! Men når jeg downloader den, at det faktisk til Max 5! :(
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. marts 2004 - 21:52 #6
Skulle ikke give noget forskel, alle plugins til max 5 virker også i 4eren. Har jeg ladet mig fortælle. Så prøv at installere.
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. marts 2004 - 00:16 #7
Har allerede prøvet og det virker ikke!
Der sker en fejl ved indlæsning af plug-in'en!
Det er langt fra alle plug-ins, til Max5, som virker til Max4!
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. marts 2004 - 08:13 #8
ok hvad for nogle virker ikke da ? har aldrig støt på et, og min kilde skulle være god nok.
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
31. marts 2004 - 13:21 #9
Hej,

kig paa www.3dmaxer.dk under plugins...

Jeg ved ikke om bones kan komme med over - sidder lidt selv med samme problem. Jeg modellerer i Softimage og smider bones og textures paa i 3ds.

Mvh.

Rasmus