Avatar billede mainboard Nybegynder
27. marts 2004 - 22:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opstart 2 systemer hvad gør jeg?

Hejsa

Jeg har en computer hvor jeg lige har installeret XP oven på 98 det kunne jeg ikke og har nu 2 systemer liggende ved siden af hinanden. Når com starter op kan jeg så vælge imellem de 2 systemer.. Alle filer er vist væk fra 98 (har selv slettet)
MEN MEN MEN hvordan fanden fjerner jeg den latterlige menu når computer starter op !!! jeg giver mange point for kompetent svar!
Avatar billede rafle Nybegynder
27. marts 2004 - 22:02 #1
Højreklik Denne computer -> Egenskaber -> Faneblad Avanceret -> Under start og genoprettelse tryk på indstillinger -> Vælg det styresystem som skal startes -> Fjern hak i Vis en liste over operativsystemer i: -> OK
Avatar billede arlet Juniormester
27. marts 2004 - 22:03 #2
Højreklik på denne computer-egenskaber-avaceret-klik på indstillinger for system og genoprettelse og her klikker du på rediger.
Og her kan du indsætte dette.

for xp home:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

for xp professionel:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Avatar billede mainboard Nybegynder
27. marts 2004 - 22:04 #3
MANGE MANGE TAK FOR HJÆLPEN TAKKER RIGTIG MEGET...
Avatar billede mainboard Nybegynder
27. marts 2004 - 22:16 #4
Det virker jubii!