Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 11:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

php Spørsmål

jeg har fået lavet, en formmail til min hjemme side. Ser sådan ud! http://www.buyteflon.dk/Bestillingsforside.htm

mit problem er at men skal udfylde alle felter ! og det jeg vil lave om er af men ikke skal udfyle det felt der hedder (Evt. andet)hvad skal jeg fjerne i min php kode ?

Ser sådan ud:

<html><title>bestlling</title><style>input {font: bold 10px verdana;} body {font: bold 10px verdana;} </style><body bgcolor='white' onblur=window.close() topmargin="4">
<form method="POST" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<p><font face="Verdana"><span style="font-weight: 400">Nick Name:</span><br>
    <input name='nick' type=text id="nick" style="color: #000000; border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <br><br>
        <span style="font-weight: 400">Fornavn &amp; Efternavn:</span><br>
    <input name='fornavn' type=text id="fornavn" style="color: #000000; border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <input name='efternavn' type=text id="efternavn" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <br><br>
        <span style="font-weight: 400">Adresse:</span><br>

    <input name='adresse' type=text id="adresse" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <br>  <br>
        <span style="font-weight: 400">Postnummer &amp; by:</span><br>
  <input type=text name='postnummer' size="8" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1">
  <input type=text name='by' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Telefon:</span><br>
  <input type=text name='telefon' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>

        <span style="font-weight: 400">Mobil telefon:</span><br>
  <input type=text name='mobiltelefon' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Email:</span><br>
  <input type=text name='email' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Produkter:</span><br>

        <font size="1">
  <select name='produkter' style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1">
    <option value='Teflon 50cm + porto 7,- ( I alt kr. 25,- ) '>Teflon 50cm + porto 7,- ( I alt kr. 25,- ) </option>
    <option value='Teflon 100cm + porto 7,- ( I alt kr. 37,- ) '>Teflon 100cm + porto 7,- ( I alt kr. 37,- ) </option>
    <option value='Teflon 2m + porto 7,- ( I alt kr. 67,- ) '>Teflon 2m + porto 7,- ( I alt kr. 67,- ) </option>
    <option value='Teflon 3m + porto 7,- ( I alt kr. 97,- ) '>Teflon 3m + porto 7,- ( I alt kr. 97,- ) </option>
    <option value='Teflon 4m + porto 7,- ( I alt kr. 127,- ) '>Teflon 4m + porto 7,- ( I alt kr. 127,- ) </option>

    <option value='Teflon 5m + porto 7,- ( I alt kr. 157,- ) '>Teflon 5m + porto 7,- ( I alt kr. 157,- ) </option>
    <option value='Teflon 6m + porto 40,- ( I alt kr. 220,- ) '>Teflon 6m + porto 40,- ( I alt kr. 220,- ) </option>
    <option value='Teflon 7m + porto 40,- ( I alt kr. 250,- ) '>Teflon 7m + porto 40,- ( I alt kr. 250,- ) </option>
    <option value='Teflon 8m + porto 40,- ( I alt kr. 260,- ) '>Teflon 8m + porto 40,- ( I alt kr. 280,- ) </option>
    <option value='Teflon 9m + porto 40,- ( I alt kr. 310,- ) '>Teflon 9m + porto 40,- ( I alt kr. 310,- ) </option>
    <option value='Teflon 10m + porto 40,- ( I alt kr. 340,- ) '>Teflon 10m + porto 40,- ( I alt kr. 340,- ) </option>

    <option value='Teflon 11m + porto 40,- ( I alt kr. 370,- ) '>Teflon 11m + porto 40,- ( I alt kr. 370,- ) </option>
    <option value='Teflon 12m + porto 40,- ( I alt kr. 400,- ) '>Teflon 12m + porto 40,- ( I alt kr. 400,- ) </option>
    <option value='Teflon 13m + porto 40,- ( I alt kr. 430,- ) '>Teflon 13m + porto 40,- ( I alt kr. 430,- ) </option>
    <option value='Teflon 14m + porto 40,- ( I alt kr. 460,- ) '>Teflon 14m + porto 40,- ( I alt kr. 460,- ) </option>
    <option value='Teflon 15m + porto 40,- ( I alt kr. 490,- ) '>Teflon 15m + porto 40,- ( I alt kr. 490,- ) </option>
    <option value='Teflon 30m + porto 40,- ( I alt kr. 550,- ) '>Teflon 30m + porto 40,- ( I alt kr. 550,- ) </option>

    <option value='Teflon 60m + porto 40,- ( I alt kr. 1000,- ) '>Teflon 60m + porto 40,- ( I alt kr. 1000,- ) </option>
  </select></font><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Evt. andet:</span><br>
        <font size="1">
  <textarea name='evtandet' rows="4" cols="29" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"></textarea></font><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Jeg accepterer: </span></font><span style="font-weight: 400"> <font face="Verdana" size="1">Buyteflon's Forretningsbetingelser</font></span><font
        face="Verdana"><br>

        </font>
  <br>
  <input name='iaccept' type='checkbox' value='User checked.'><br><br>
    <input name="Submit" type="Submit" id="Submit" value="Send">
  </form></body></html><style type="text/css"></style>
<!--
BODY {
scrollbar-face-color: #ffffff;
scrollbar-highlight-color: #333333;
scrollbar-3dlight-color: #ffffff;
scrollbar-darkshadow-color: #ffffff;
scrollbar-shadow-color: #333333;
scrollbar-arrow-color: #333333;
scrollbar-track-color: #ffffff;
}
-->
<?php
if($_POST["Submit"] == "Send")    {
    if ((!$nick) || (!$fornavn) || (!$efternavn) || (!$adresse) || (!$postnummer) || (!$by) || (!$telefon) || (!$mobiltelefon) || (!$email) || (!$produkter) || (!$evtandet)) {
        echo "Du skal udfylde alle felter!";
        exit;
    }
    if (!$iaccept) {
        echo "Du skal acceptere reglerne, læs dem på: <a href=\"http://www.buyteflon.dk/regler.htm\">http://www.buyteflon.dk/regler.htm</a>";
        exit;
    }
$message = "Ny teflonbestilling!\n\n $nick \n\n $fornavn \n\n $efternavn  \n\n $adresse  \n\n $postnummer \n\n $by \n\n $telefon \n\n $mobiltelefon \n\n $email \n\n $produkter \n\n $evtandet \n\n For at betale skal du sætte penge ind på 000000000000 \n\n Mvh Teflonbestillings-firma";
mail("erik_bjeld@msn.com", "Teflonbestilling", $message,
    "From: teflon@tape.dk\r\n" .
    "Reply-To: teflon@tape.dk\r\n");
echo "Din bestilling er sendt afsted!";
}
?>
Avatar billede sukos Juniormester
26. marts 2004 - 12:00 #1
Du sletter blot $evtandet i denne if:

if ((!$nick) || (!$fornavn) || (!$efternavn) || (!$adresse) || (!$postnummer) || (!$by) || (!$telefon) || (!$mobiltelefon) || (!$email) || (!$produkter) || (!$evtandet)) {
Avatar billede sukos Juniormester
26. marts 2004 - 12:01 #2
Altså:
if ((!$nick) || (!$fornavn) || (!$efternavn) || (!$adresse) || (!$postnummer) || (!$by) || (!$telefon) || (!$mobiltelefon) || (!$email) || (!$produkter)) {
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 12:02 #3
if ((!$nick) || (!$fornavn) || (!$efternavn) || (!$adresse) || (!$postnummer) || (!$by) || (!$telefon) || (!$mobiltelefon) || (!$email) || (!$produkter) || (!$evtandet)) {

skal være

if ((!$nick) || (!$fornavn) || (!$efternavn) || (!$adresse) || (!$postnummer) || (!$by) || (!$telefon) || (!$mobiltelefon) || (!$email) || (!$produkter)) {

Iøvrigt utrolig beskrivende overskrift i spørgsmålet (ironi) og meget overskuelig kode (igen ironi)
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 12:02 #4
ja oki men modtager jeg det stadi i min hvis du så udfylder den ?
Avatar billede detox Nybegynder
26. marts 2004 - 12:03 #5
Måske du osse lige skal rette denne, så den ikke bliver misvisende:

echo "Du skal udfylde alle felter!";
Avatar billede sukos Juniormester
26. marts 2004 - 12:03 #6
Jow, det står jo i din mail()

el_barto > :O)
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 12:07 #7
det jeg mener er at men er ikke tvunget til at udfylde den mere med den virker end nu ?
Avatar billede detox Nybegynder
26. marts 2004 - 12:08 #8
Du kan fx tilføje så'n en lille rød * til de felter der skal være udfyldt:

<span style="color: red;"> * </span>
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 12:09 #9
ja det er rigtig nok
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 12:10 #10
vil bare være sikker på at den virker end nu ! men skal bare ikke være tvunget til at udfylde den mere :D
Avatar billede kgp43 Nybegynder
26. marts 2004 - 12:18 #11
smid koden ind og se om det virker :P
burde virke :)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 12:52 #12
Iøvrigt:

Når du har en selectboks <select> hvor value er det samme som teksten behøver du ikke udfylde value.

<option value='Teflon 13m + porto 40,- ( I alt kr. 430,- ) '>Teflon 13m + porto 40,- ( I alt kr. 430,- ) </option>

Kunne altså blive til

<option>Teflon 13m + porto 40,- ( I alt kr. 430,- ) </option>
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 12:53 #13
Og måske du skulle overveje et egentligt stylesheet, når nu så mange af dine input bokse og lag benytter samme style...