Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 14:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ekstra linjeskift

Når jeg får mails i plaintext, så fjerner Outlook en del af linjeskiftene. Hvordan slår man det fra?
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 14:55 #1
Outlook fjerner ikke linjeskift, men tilpasser derimod teksten til sit eget vindue - hvis den modtagene tekst skrives i et andet program kan de naturlige linjeskift sagtens stå anderledes. Så hvis du har trykket "enter" for et linjeskift, så vil outlook også opfatte dette som et tvungen linjeskift. ellers kan du ikke ved hvor din linje bliver delt op.
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 14:56 #2
ellers kan du ikke ved hvor din linje bliver delt op.
= Ellers kan du ikke vide hvor....
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 14:57 #3
Det er en funktion når jeg LÆSER mails i Outlook 2002.
Jeg vil bare gerne vide hvordan jeg slår det fra - jeg kan ikke finde noget om det, hverken i Hjælp eller på nettet.
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 15:08 #4
(hvis du er usikker på hvad det er jeg mener, så prøv at skrive en lang tekst - UDEN linjeskift (2-3 linjer) og derefter indsæt nogle linjeskift og skriv et nyt ord.
Hvis du kopierer teksten fra ind i forskellige programmer (eksempelvis notepad og word og andre) vil du se at den lange tekst ikke står ens, men der du har trykket "enter" vil der fortsat være linjeskift i alle programer - hvis det ikke er det du mener må du undskylde...
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 15:08 #5
Halvdelen af min tekst forsvandt... ÆV
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 15:11 #6
der  skulle stå noget med at jeg aldrig har hørt om en sådan funktion - og jeg tror det bare er den almindelige formatering der er forskellig fra programmet der skrives i til programmet der modtages i (outloock) - ellers har jeg ikke andre bud
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 16:19 #7
Funktionen er således:
Hvis vi forestiller os at en tekst er skrevet med linjebrud ved 76 tegn, så fjerner Outlook selv \n. Jeg vil gerne vide hvordan man slår denne funktion fra.
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 16:30 #8
OK - nu sidder jeg med outlook expres - med der kan jeg gøre følgende:
1) tryk "tools"
2) tryk "options"
3) tryk fanebladet "read"
4) marker "read all messages in plain text"

ved ikke om denne mulighed findes i Outlook - ellers springer jeg fra
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2010 - 03:25 #9
Der kom aldrig noget brugbart svar - derfor lukkes tråden.