Avatar billede kette Nybegynder
24. marts 2004 - 08:35 Der er 7 kommentarer

Hjælp "no signal input or cable disconnected"

Jeg sad forleden dag og afinstallerede nogle programmer, og da et af den krævede at jeg skulle genstarte gjorde jeg så det. Men det blev til et større problem da jeg så fik den besked på min skærm " no signal input or cable disconnected "... den havde jeg set før, og der resatte jeg bare cmos så jeg ville lige prøve det samme her, men det hjalp intet... derefter skildte jeg min pc helt ad, og satte alt i igen, og sørgede for at alle cable og kort var sat godt fast, men får stadig samme besked... tænkte så at det kunne være gfx-kort, så jeg tog et fra en anden pc som virker, men stadig samme resultat..

Er der ikke nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg nu kan prøve??
Avatar billede axl_rose Nybegynder
24. marts 2004 - 11:02 #1
Tjeck om de små pinde der sider i kablet stritter op altså de ikke er bøjet så kommer de rikke signal!!!!
Avatar billede kette Nybegynder
24. marts 2004 - 11:15 #2
skærmen og dens stik virker fint jeg har haft den testet på min bærbar, og der virker skærmen fint nok.
Avatar billede axl_rose Nybegynder
24. marts 2004 - 13:15 #3
Har du prøvet evt. med en anden skærm har jeg prøvet engang det hjalp!..

Bios måske!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2004 - 19:30 #4
http://www.eksperten.dk/spm/481194 - læs lige reglerne - og luk dette spørgsmål ved at acceptere dit eget svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2004 - 19:32 #5
Desuden kan jeg se du er ny herinde - og systemet baserer på hjælp til selvhhjælp, så jo mere du deltager i spørgsmålet, jo bedre kan vi hjælpe!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2004 - 19:32 #6
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 00:40 #7
Har haft et problem der mindede om det - jeg havde ligeledes "no signal" ved boot. Jeg clearede også BIOS og skilte hele maskinen ad, for derefter at samle den igen - problemet var det samme - INDTIL jeg lånte et PCI grafikkort jeg satte i maskinen, så kunne maskinen pludesligt boote op uden problemer, og da jeg bagefter atter satte mit eget agp kort i var problemet løst - siden har jeg oplevet det samme 1 gang - aner ikke hvad problemet er men nu er det en måneds tid siden jeg har haft problemet, hvorfor jeg håber det er løst...
Hvis nogen har kendskeb til en virus eller andet der kan være skyld i problemet håber jeg I vil skrive der her...
Håber det kan være til hjælp